اجتماعیاخبار روزاخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبانک و بورسدلار و ارزطلا وسکهپول وسرمایهپیشخوان

فروشندگان طلا تا شش ماه از ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت معاف شدند

به گزارش اقتصاد ناب حمیدرضا دهقانی نیا در گفتگوی اختصاصی گفت: طی جلسه کارشناسی که در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با حضور مسئولان این ستاد و وزارت صمت و همچنین فعالان صنف طلا و سایر مسئولان ذیربط برگزار شد برگزار شد، در خصوص چگونگی اجرای ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توافقات جدیدی حاصل شد.

وی افزود: موارد مورد توافق قرار گرفته که مراحل قانونی ابلاغ آن به زودی طی میشود به این شرح است:

۱.     در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام نمایند:
•    تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌نمایند.
•    واردکننده و صادرکننده کالا‌های مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌نمایند.

۲.     مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالا‌های مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت تجاری در این حوزه نسبت به ثبت اطلاعات خرید، فروش و حمل در سامانه جامع تجارت اقدام نمایند.

۳.     بند ۱ فوق تا شش ماه به صورت موقت اجرا می‌شود، پس از شش ماه چنانچه حداقل پنجاه و یک درصد اشخاص مشمول بند ۲ فوق براساس اطلاعات سامانه جامع تجارت و اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت تکلیف ثبت خرید و فروش و حمل در سامانه جامع تجارت را انجام دهند، بند ۱ فوق پس از شش ماه قطعی می‌شود. در غیر اینصورت همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت تجاری، ملزم به ثبت اطلاعات موجودی در سامانه جامع تجارت خواهند بود و محدود به سه گروه مذکور نخواهد شد.

۴.     در صورت ثبت اطلاعات مورد نظر در سامانه جامع تجارت، نیازی به ثبت اطلاعات مجدد در سامانه مودیان نمی‌باشد. این روند به صورت بالعکس جاری نمی‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا