“اقتصادناب_ میزان پوشش بیمهای و تعهدات مدنظر برای زائران حج تمتع ۹۸ شامل بیمه عمر، حوادث و درمان و بیمه مسئولیت بار تعهدات و پوششها اعلام شد. “
به گزارش اقتصادناب ، میزان پوشش بیمهای و تعهدات مدنظر برای زائران حج تمتع ۹۸ یکی از موضوعاتی است که از سوی زائران مورد سوال قرار می گیرد و سازمان حج و زیارت نیز نسبت به اطلاع رسانی در این خصوص اهتمام ویژه ای دارد.
در این خصوص میزان پوشش بیمهای زائران حج تمتع ۹۸ و نوع تعهدات در نظر گرفته شده در رابطه با بیمه درمان، عمر، حادثه و مسئولیت بار اعلام شد.
قرارداد بیمهای زائران حج تمتع ۹۸ با بیمه ایران منعقد شده و شروع پوشش بیمهای از ۴۸ ساعت قبل از خروج از کشور تا ۷۲ ساعت پس از ورود به کشور تعیین شده است.
**تعهدات بیمه ای؛ بیمه عمر، حوادث و درمان
در صورت فوت به هر علت هر یک از بیمه شدگان پرداخت غرامت به مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال(۳۵ میلیون تومان)
در صورت فوت هر یک از بیمه شدگان در اثر حادثه پرداخت غرامت به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال(۲۶۵ میلیون تومان)
بدیهی است در صورت فوت بر اثر حادثه هر یک از بیمه شدگان در طول مدت قرارداد میزان غرامت فوت جمعا ۳ میلیارد ریال(۳۰۰ میلیون تومان) خواهد بود.
در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از کار افتادگی دائم و کامل پرداخت غرامت به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال (۲۶۵ میلیون تومان)
در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از کار افتادگی دائم و جزئی پرداخت غرامت حداکثر تا سقف مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال (۲۶۵ میلیون تومان)
در صورت بستری شدن بیمه شده در مراکز درمانی ایران به علل بیماری یا حادثه در زمان پوشش بیمه ای، پرداخت خسارت تا سقف مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال(۲۷ میلیون تومان)
پرداخت هزینه های درمان سرپایی و پاراکلینیکی به علت بیماری یا حادثه همانند انجام نوار قلب، رادیولوژی، آزمایشان اورژانس، گچ گیری و نظایر آن تا سقف ۲۷ میلیون ریال(۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) امکان پذیر خواهد بود.
**بیمه مسئولیت بار تعهدات و پوشش ها
اموال هر نفر از زائرین در زمان رفت تا سقف مبلغ ۱۰میلیون ریال(۱ میلیون تومان) و در زمان برگشت تا سقف مبلغ ۳۰ میلیون ریال(۳ میلیون تومان) تحت پوشش بیمه خواهد بود.
خسارت دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری پس از کسر ۲۵ درصد استهلاک تا سقف ۱۰میلیون ریال(۱ میلیون تومان) از سوی بیمه گر پرداخت خواهد شد و برای گوشی تلفن همراه غرامتی پرداخت نخواهد شد.
بار هر یک از زائرین از زمان رفت و تحویل بار به فرودگاه و تا زمان برگشت و تحویل بار به ایشان در فرودگاه ایران تحت پوشش بیمه قرار خواهد داشت.
گفتنی است مسئولیت بار زائرین که در زمان رفت یا برگشت از عربستان تحویل شرکت های هواپیمایی شده و در ازاء آن تگبار به زائرین تحویل شده با شرکت های هواپیمایی بوده و شرکت بیمه گر نسبت به این لوازم تعهدی نخواهد داشت. بنابراین نیاز است زائرین گرامی نسبت به اخذ لوازم کامل خود از شرکت های هواپیمایی توجیه شوند.
همچنین در صورت مفقودی اشیاء و لوازم می بایست مشخصات زائر و لوازم مفقود شده به اطلاع ستادهای مستقر در مکه مکرمه و مدینه منوره یا مدیریتهای حج و زیارت استان های سراسر کشور اطلاع رسانی شود.
وجوه نقد، طلا، جواهرات، اوراق بهادار، سمعک، عینک، ساعت مچی، کالسکه بچه، ویلچر، دارو و مواد غذائی، اکو، آمپلی فایر، لپ تاپ، تبلت، گوشی تلفن همراه، عطر و ادوکلن و هر آنچه که ماهیت بار ندارد از تعهدات بیمه گر خارج بوده و جبران خسارت نخواهد شد.
گفتنی است، مدت زمان اعلام خسارت از زمان وقوع حادثه، حداکثر ۹۰ روز خواهد بود . بنابراین، زائران و مدیران کاروان ها می بایست در اولین فرصت ممکن وقوع خسارت را به ستادهای سازمان حج و زیارت در عربستان یا دفاتر حج و زیارت استان ها اعلام کنند؛ بدیهی است پس از گذشت ۹۰ روز از زمان وقوع حادثه در صورت اعلام خسارت بیمه تعهدی در این خصوص نخواهد داشت.
هزینه بیمه زائران عزیز در زمان ثبت نام از آنها دریافت شده است و تعهدات ذکر شده در صورت بروز هر گونه مسئله یا مشکل مورد توجه خواهد بود.
پوششهای بیمهای ذکر شده برای همه زائران حج تمتع در نظر گرفته شده است اما چنانچه زائری بخواهد تا بیمه مکمل و مضاعف برای خود انجام دهد، میتواند با مراجعه به هر یک از شرکتهای بیمهای یا شعب آنها در سراسر کشور به میزان دلخواه و سقف مورد نظر، از تعهدات مضاعف تر بهره بگیرد.