اخبار مهماقتصادیبیمهپیشخوان

لزوم پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی بیماران MS

 

” اقتصادناب _مدیرکل مراکز روزانه و شبانه سازمان بهزیستی با اشاره به قانون حمایت از معلولان گفت: امیدواریم خدمات توانبخشی برای بیماران MS تحت پوشش بیمه قرار گیرد. “

به گزارش اقتصادناب، جمشید کرمانچی معاون مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی MS برگزار شد، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیماری MS یکی از بیماری‌های مهم در کشور به شمار می‌رود که باید اقدامات زیادی را برای درمان این بیماران انجام دهیم.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وزارت بهداشت سه راهبرد اصلی را برای کنترل و کمک به این بیماران در دستورکار قرار دارد. ما باید در مرحله اول افزایش دسترسی برای این بیماران ایجاد کنیم تا تمام آنها در سراسر کشور خدمات درمانی را دریافت کنند. در همین راستا ۶۴ دانشگاه موظف هستند که خدمات این بیماران را به آنها ارائه دهند.

کرمانچی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: کیفیت خدمات یکی دیگر از مواردی است که موردتوجه وزارت بهداشت قرار دارد. در همین راستا کمیته‌هایی تشکیل شد و دستورالعمل‌هایی برای ارائه خدمات استاندارد ارائه شده است. همچنین بیماری MS که تا سال گذشته از دستورالعمل و گایدلاین برخوردار نبود، اکنون از دستورالعمل برخوردار است و برای اجرا به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

معاون مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داروهای مورد نیاز بیماران MS به‌طور مرتب رصد می‌شود و در صورت وجود هر گونه کمبود تلاش می‌کنیم داروهای آنها را فراهم کنیم. همچنین بسته خدمتی برای حمایت از این بیماران تهیه شده است که خدمات تشخیصی، تصویربرداری، مشاوره و روانشناسی در این بسته تعریف شده است.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بحث محافظت مالی از این بیماران نیز مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفته است و ما معتقدیم که خدمات به این بیماران باید با حداقل هزینه‌ها به آنها ارائه شود.

در ادامه این نشست خبری صفاری مدیرکل مراکز روزانه و شبانه سازمان بهزیستی در خصوص حمایت‌های این سازمان از بیماران MS توضیح داد: سازمان بهزیستی پس از انجام مراحل تشخیصی و تأیید بیماری MS در کمیسیون‌های مربوطه خدمات توانبخشی را به این بیماران ارائه می‌دهد.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: از جمله خدماتی که توسط سازمان بهزیستی به این بیماران ارائه می‌شود حق پرستاری است. اگر فردی دچار اختلال نخاعی باشد، حق پرستاری به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به صورت روزانه برای وی در نظر گرفته می‌شود که این افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز روزانه خدمت توانبخشی را دریافت کنند. همچنین افراد نیازمند می‌توانند از خدمات شبانه‌روزی سازمان بهزیستی استفاده کنند که در حال حاضر به ۱۰۰ نفر از بیماران مبتلا به MS این خدمات را دریافت می‌کنند.

صفاری تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ خدمات مراقبت در منزل نیز به این افراد ارائه می‌شود، همچنین از آنجا که این افراد به وسایل توانبخشی نیاز دارند ما این وسیله‌ها را نیز در اختیار آنها قرار می‌دهیم، اما متأسفانه به غیر از خدمات فیزیوتراپی بقیه خدمت‌ها تحت پوشش بیمه قرار ندارند و هزینه خدمات برای بیماران بسیار بالا است.

مدیرکل مراکز روزانه و شبانه سازمان بهزیستی توضیح داد:‌ در قانون حمایت از معلولان قید شده که خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد که ما امیدواریم این اتفاق به زودی رخ دهد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا