رئیس کل بیمه مرکزی از شرکت سهامی بیمه مذکور به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو در امر خدمات دیجیتالی یاد کرد و گفت: با در نظر گرفتن پتانسیل این شرکت بیمه و توانمندی همکاران آی تی این شرکت، هیچ گونه نگرانی برای ارائه وب سرویسهای متنوع در صنعت بیمه وجود ندارد.
سلیمانی با تشریح شرایط اقتصادی و خدمات رسانی در زمان شیوع کرونا و قدردانی از فعالیت شرکتهای بیمهای در این دوران، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرکت بیمه مذکور مانند بسیاری از شرکتهای بیمهای از مرحله خدمات رسانی سنتی گذر کرده و در حوزههای دیجیتالی حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
وی با اشاره به سهم ۵۰ درصدی این شرکت سهامی بیمه دولتی از بازار شخص ثالث، گفت: دولتی بودن این شرکت بیمه و خوشنامی آن سطح انتظارات بیمهگذاران را بالا برده و باید به گونهای عمل شود که دو اصل سرعت و صحت در امر صدور و پرداخت خسارت به درستی رعایت شود.
شایان ذکر است با حضور رئیس کل بیمه مرکزی مدیران ارشد صنعت بیمه و همچنین دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران از نخستین سامانه اعلام خسارت الکترونیکی شخصثالث یک شرکت بیمه دولتی در شعبه فاطمی رونمایی شد.
با این سامانه در مرحله نخست، میزان خسارت تا ۳ میلیون تومان در شهر تهران به صورت الکترونیکی قابل پرداخت است، بر این اساس بیمه گذار در زمان بروز حادثه، میتواند در محل حادثه با مراجعه به سایت ایران من به صورت برخط عکس و فیلم از مواضع خسارت دیده خودرو و مدارک مورد نیاز از جمله گواهینامه و شماره پلاک خودرو را ارسال و ثبت کند.
امکان درج محل و تصاویر مربوط به صحنه تصادف به صورت الکترونیکی در این سامانه وجود دارد. همچنین مشخصات طرفین تصادف نیز در این سامانه درج شده و به سرعت توسط کارشناسان بیمه، ارزیابی میشود.
از طریق این سامانه خسارتهای تا سه میلیون تومان ارزیابی و خسارت مربوطه تا ۲۴ ساعت پرداخت میشود.
در صورتی که میزان خسارت بیش از سه میلیون تومان باشد از متقاضی خواسته میشود که خودروی آسیب دیده به صورت فیزیکی بررسی شود. در مراحل بعدی قرار است مبلغ قابل پرداخت تا ۱۱ میلیون تومان نیز افزایش یابد.