اخبار روزاخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیصنعت،معدن و تجارتپول وسرمایه

برنامه ریزی برای توسعه عمق ساخت در تولید تجهیزات پزشکی

معاون امور صنایع وزارت صمت مطرح کرد؛

اقتصادناب_صادقی نیارکی گفت:با همکاری تولیدکنندگان صنعتی، ظرفیت تولید تجهیزات پزشکی موردنیاز مقابله با کرونا روند صعودی داشته است.

به گزارش اقتصادناب به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در نشست مشترک با انجمن تجهیزات پزشکی با اشاره به بهبود وضعیت تولید محصولات مقابله با بیماری کرونا از افزایش ظرفیت تولید ماسک در کشور خبر داد و گفت: با همکاری تشکل‌ها و تولیدکنندگان صنعتی، ظرفیت تولید ماسک با روند صعودی رو به رو شد و کادر درمانی با کمترین کمبود توانست این شرایط بحرانی را پشت سربگذارد.

او در ادامه با نگاهی به وضعیت تولید تجهیزات پزشکی بر ضرورت توسعه عمق ساخت داخل در در این بخش تاکید کرد و افزود: تشکل‌ها می‌توانند، با شناسایی ظرفیت‌های موجود، بستر‌ها را برای تولید بخشی از اجزاء و قطعات در تجهیزات پزشکی در داخل کشور را فراهم کرد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با قدردانی از حضور فعال تولیدکنندگان ماسک صنعتی در کشور از تامین مواد اولیه مورد نیاز آن‌ها خبر داد.

در این نشست اعضای انجمن تجهیزات پزشکی با تبیین مهمترین دغدغه‌های این صنعت خواستار منطقی سازی تعرفه‌ها در راستای حمایت از تولید داخلی شدند و در خصوص توسعه عمق ساخت داخل در صنایع تجهیزات پزشکی آمادگی خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا