اقتصادناب_یکی از راهکارها جهت درونی شدن فرهنگ بیمه در لایه های مختلف اجتماعی، رجوع به مفاهیم بیمه و استفاده از آنها در تبلیغات است، مفاهیمی که با شاخص ها و خصوصیات فردی و اجتماعی مردم هم خوانی داشته باشد.
کمپین تبلیغاتی جدید بیمه معلم با مضامینی چون “من بیم دارم” ، “من بیمه دارم” آغاز بکار کرد، رویکردی که تلاش کرده در مسیر ایجاد ارتباط بین مفهوم ” بیم” و “بیمه” حرکت کند و مخاطب را با این مفاهیم در گیر سازد ، در گیری که در نهایت به آگاهی مخاطب نسبت به یکی از مفاهیم اصلی بیمه ختم می شود و این آگاهی به درونی سازی مفهوم بیمه در مردم کمک می کند.
انچه که مسلم است ارتقاء فرهنگ بیمه در جامعه تنها زمانی ممکن خواهد شد که مفاهیم بیمه به لایه های درونی جامعه نفوذ کند و اینجاست که این نفوذ می تواند به درونی شدن فرهنگ بیمه در میان اقشار مختلف اجتماع بینجامد.
یکی از راهکارها جهت درونی شدن فرهنگ بیمه در لایه های مختلف اجتماعی، رجوع به مفاهیم بیمه و استفاده از آنها در تبلیغات است، مفاهیمی که با شاخص ها و خصوصیات فردی و اجتماعی مردم هم خوانی داشته باشد.
رجوع به کتب بیمه ای نشان می دهد،بسیاری صاحبنظران معتقدند بیمه از کلمه بیم به معنای ترس اخذ شده است و چنین استدلال می کنند که چون اولین بار روس ها از ایران امتیاز بیمه گرفتند وبعدها نیز دو شرکت بیمه روسی به نام قفقاز مرکوری و نادژدا در ایران مشغول فعالیت بیمه ای شدند در این راستا کلمه بیمه از معنای لغت استرخوانی که ضد بیمه و ترس است، اخذ شده است.
این مفاهیم نشان می دهد انسانها تلاش می کرده اند همواره برای غلبه بر ترس های خود راهکارهایی را پیاده سازی کنند و یکی از راههایی که نشان دهنده هوشمندی انسانها بر پوشش خطر می باشد، بیمه است.
بیمه ای که با مدد بهره گیری از خصوصیت تعاون و همدلی انسانها بر پایه توزیع ریسک شکل گرفته است.
در این راستا بیمه معلم با اعتقاد به اینکه ترویج و ارتقا فرهنگ بیمه با درونی شدن مفاهیم بیمه در لایه های مختلف اجتماع بشری امکان پذیر است، تلاش کرده تا در اجرای کمپین تبلیغاتی جدید خود از مفاهیمی ملموس مانند بیم و ترس بهره بگیرد و به مخاطب اقناع کند که صنعت بیمه برای ترس ها و خطرهای اطراف شما راهکارهای مطلوبی دارد و در نهایت با پوشش ترس ها و خطر ها قادر است ارامش خاطر را به ارمغان بیاورد.
گفتنی است ، شرکت بیمه معلم در این تبلیغات تلاش کرده تا صرفا بر تبلیغ محصولات خود توجه نکرده بلکه با دست گذاشتن بر مفهوم درونی بیمه به ترویج فرهنگ بیمه در جامعه کمک کند.
از سوی دیگر هدف کمیپن تبلیغاتی بیمه معلم این است که به مخاطب امنیت و آرامش خاطر هدیه دهد چرا که با افزایش فشار ها و آسیب های اجتماعی ، مردم به دنبال مامن و تکیه گاهی هستند در این راستا این تبلیغات تلا ش کرده تا بار خاطر مردم را بکاهد و یار خاطری برای آنها باشد.
به همین دلیل وجود بیمهای مطمئن و کامل همچون بیمهی معلم میتواند تسکین و مرهمی باشد تا قسمتی از دغدغه و ” بیم” مردم را کاهش دهد.
از طرفی بیمه معلم از انجا که معتقد است، نیاز سنجی و ارزیابی بازار هدف در ارایه طرحهای تبلیغاتی حائز اهمیت است در این راستا با واکاوی اماری مخاطبان طی طرح های تحقیقاتی تلاش کرده که خواسته ها و دغدغه های گروه هدف را ارزیابی کند و بر اساس ان به طراحی تبلیفات مبادرت ورزد.