اقتصادناب_بر اساس گزارشهای دریافتی، عملکرد مناسب و منطقی بیمه پاسارگاد، ارایه بهموقع و شفاف اطلاعات و اعتماد سهامداران از عوامل رشد ارزش بازار این شرکت بوده و بیمه پاسارگاد توانسته بر اساس امتیاز کسب شده از نظر کیفیت افشا و اطلاعرسانی مناسب در شاخص اطلاع رسانی رتبه برتر را کسب کند.
بر اساس گزارشهای دریافتی، عملکرد مناسب و منطقی بیمه پاسارگاد، ارایه بهموقع و شفاف اطلاعات و اعتماد سهامداران از عوامل رشد ارزش بازار این شرکت بوده و بیمه پاسارگاد توانسته بر اساس امتیاز کسب شده از نظر کیفیت افشا و اطلاعرسانی مناسب در شاخص اطلاع رسانی رتبه برتر را کسب کند.
بر اساس این گزارش امتیاز اطلاعرسانی ناشران براساس وضعیت اطلاعرسانی آنها از نظر قابلیت اتکا و بهموقع بودن ارسال اطلاعات محاسبه شدهاست.
معیار بهموقع بودن بر اساس زمان ارسال اطلاعات توسط شرکت (پیشبینی سود هر سهم، صورتهای مالی میاندورهای حسابرسینشده، صورت وضعیت پرتفوی، اظهارنظرهای حسابرس نسبت به پیشبینی سود هر سهم و صورتهای مالی شش ماهه، صورتهای مالی حسابرسینشده و حسابرسی شده پایان دوره مالی و برنامه زمانبندی پرداخت سود سهامداران) در مقاطع تعیینشده در دستورالعمل افشای اطلاعات و با لحاظ نمودن میزان تأخیر در ارسال اطلاعات، مورد محاسبه قرار میگیرد.
میزان تغییرات در پیشبینیهای ارسالی و همچنین تفاوتهای میان مبالغ پیشبینی شده و عملکرد واقعی حسابرسی شده معیار قابلیت اتکا در این محاسبات محسوب میشود.
گفتنی است؛ در این مراسم با حضور شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر حسن امیری معاون نظارت بر بازارها و بورس ها و دکتر علی سعیدی معاون نظارت بر نهادهای سازمان بورس و جمعی از مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار از فعال ترین نهادهای مالی و شفاف ترین ناشران بازار سرمایه قدردانی شد.
در این مراسم رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از شرکت بیمه پاسارگاد به عنوان شفاف ترین ناشر فرابورسی با توجه به احراز بالاترین امتیاز در شاخص اطلاع رسانی در سال ۱۳۹۶ قدردانی کرد.