اخبار مهماقتصادیبانک و بورسدلار و ارزویژه

رشد ۲ درصدی شاخص بورس در هفته نخست زمستان

 اقتصادناب_شاخص بورس در هفته نخست زمستان امسال با رشد ۲۳۶۱ واحدی، معادل ۲ درصد افزایش را به ثبت رساند.

به گزارش اقتصادناب، در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در هفته نخست زمستان امسال تعداد ۱۱۱۹۴ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۳۴۰۴۹ میلیارد ریال در بیش از ۶۴۴ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۶۹، ۳۶ و ۱۴ درصد افزایش را تجربه کردند.

این درحالی است که در این مدت تعداد ۱۷۷ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۸۳۴ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب هر با ۱۵ و ۱۱ درصد افزایش همراه شدند.

همچنین در بازار مشتقه طی هفته گذشته تعداد ۵۸۰ قرارداد به ارزش ۴۸ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و در بازار بدهی هم در این مدت ۴ میلیون ۵۰۰ هزار برگه به ارزش ۴۵۰۳ میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در پایان معاملات هفته منتهی به ۷ دیماه با رشد ۲۳۶۱ واحدی، معادل ۲ درصد افزایش را به ثبت رساند و در ارتفاع ۱۵۸ هزار و ۴۴۴ واحد قرار گرفت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۲۲۶۰ واحد افزایش به رقم ۱۱۶۵۴۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۱۸۷ واحد افزایش به عدد ۳۱۶۵۲۲ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۲ درصد و شاخص بازار دوم با یک درصد افزایش رو به رو شدند.

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا