دسته‌بندی نشده

صورت های مالی سال ۹۶ بیمه ایران باموفقیت به تصویب مجمع عمومی رسید

    اعضای مجمع عمومی شرکت سهامی بیمه ایران ضمن ارزیابی مثبت و رو به رشد فعالیت ها و عملکرد بیمه ایران، صورت های مالی سال ۱۳۹۶ شرکت را به تصویب رساندند.

     به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران عصر دوشنبه ۲۸ آبان ۹۷ به ریاست دکتر باقری معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی و با حضور اعضای مجمع، دکتر سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی ایران ، دکتر پور محمدی معاون برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور، نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان حسابرسی ( حسابرس قانونی بیمه ایران) و اعضای هیات مدیره بیمه ایران برگزار شد. در این جلسه صورت های مالی سال۹۶ بیمه ایران مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید.

    بنا به این گزارش، محسن پورکیانی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در گزارشی جامع به مجمع عمومی، با اشاره به رشد ۸ درصدی حق بیمه صادره این شرکت در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ – علیرغم خارج کردن پرتفوی رشته درمان ۲ هزار میلیاری چند سازمان بزرگ – اظهار کرد : هم اکنون بیمه ایران به طور میانگین روزانه ۳۳ میلیارد تومان خسارت به هم میهنان زیان دیده در اقصی نقاط کشور پرداخت می کند.

    مدیرعامل بیمه ایران با ارائه آماری دقیق از حساب های مالی شرکت، بهبود شاخص های اقتصادی عمده و اساسی بیمه ایران در سال ۹۶ و رشد همراه با شتاب این شاخص ها در هفت ماه سال ۹۷ ، افزود: فعالیت های بیمه اتکایی شرکت ۲۹۳ درصد، سرمایه گذاری ها ۳۷ درصد و درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری ها ۱۲ رصد رشد داشته است.

    پورکیانی در ادامه با اشاره به اصلاح پرتفوی زیانده درمان و کاهش سهم آن به ۱۴ درصد در سال گذشته و نیز کاهش نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه صادره از ۷۷ درصد به ۶۱ درصد (در ۷ ماه سال ۹۷) ، پرداخت خسارت های عمده در حوزه انرژی، زلزله کرمانشاه، هواپیماها و…، اجرای طرح جامع املاک در بیمه ایران به منظور مولدسازی دارایی ها که منجر به فروش بسیار خوب دارایی های ثابت مازاد شرکت شد، استقرار سیستم یکپارچه مالی، توسعه سامانه دریافت و پرداخت الکترونیکی، ادامه ساماندهی پروژه سیستم جامع بیمه گری و پیش بینی و اجرای راهکارهای زیان انباشته در دو بخش اقدامات درون و برون سازمانی را از اهم اقدامات انجام شده یا در حال اجرای شرکت در سال گذشته و امسال برشمرد.

    همچنین، دکتر سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی در سخنانی با اشاره به سهم ۳۳ درصدی بیمه ایران در کل پرتفوی صنعت بیمه کشور و اینکه مردم به بیمه دولتی ایران اطمینان کامل دارند بر ضرورت شتاب بخشیدن به سهم بیمه زندگی در کل پرتفوی بیمه ایران و صنعت بیمه کشور تاکید کرد.

    دکتر پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه نیز در سخنانی کوتاه با قدردانی از خدمات ارزنده بیمه ایران به کشور، از حمایت کامل این سازمان از بیمه ایران خبر داد.

    در ادامه، اعضای مجمع نیز نقطه نظرات کارشناسی خود را در خصوص عملکرد شرکت در سال گذشته مطرح و پس از بررسی و تبادل نظر در مسایل فنی و حسابرسی، ضمن قدردانی و تشکر از شفافیت گزارش های ارائه شده مدیرعامل بیمه ایران، صورت های مالی سال ۹۶ بیمه ایران را تصویب کردند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا