اخبار مهماقتصادیبانک و بورسبیمهصنعت،معدن و تجارتمجلسویژهپیشخوان

گزینه های پیشنهادی ریاست بانک مرکزی چه کسانی هستند؛

بنابر شواهد موجود برخی منابع آگاه از یک گزینه پیشنهادی دیگر خبر می دهند ، گزینه ای که به زعم کارشناسان و خبرگان اقتصادی در صورتیکه سکانداری بانک مرکزی را بپذیرد ، به دلیل اشراف علمی و تجربی ، قادر است از تلاطمات بانکی در کشور بکاهد.

به گزارش اقتصاد ناب، تاکنون گزینه‌های زیادی برای جایگزینی رئیس کل بانک مرکزی مطرح ‌شده است که شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی، هاشم بت‌شکن، مدیرعامل سابق بانک مسکن، مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد و رئیس پیشین بانک مرکزی و همچنین عبدالناصر همتی ، رئیس کل بیمه مرکزی و مدیر عامل پیشین بانک سینا و بانک ملی نیز از جمله آنها هستند.

اما برخی منابع آگاه از یک گزینه پیشنهادی دیگری خبر می دهند ، گزینه ای که به زعم کارشناسان و خبرگان اقتصادی در صورتیکه سکانداری بانک مرکزی را بپذیرد ، به دلیل اشراف علمی و تجربی ، قادر است از تلاطمات بانکی در کشور بکاهد.

دکتر احمد عزیزی ، مدیر عامل پیشین بانک ملیPLC لندن ، چهره ماندگار بانکی و مشاوره عالی بانک مرکزی ، یکی از گزینه های است که به تازگی به عنوا ریاست بانک مرکزی مطرح شده است.

واکاوی کارنامه کاری و علمی این صاحب نظر بانکی و مقایسه ان با سایر گزینه های پیشنهادی که تا کنون مطرح شده نشان دهنده تفاوتهای قابل تاملی است که در عرصه علمی و تجربی خود را نمایان می سازد.

وی سال گذشته با حضور در میزگرد ماهنامه بانکداری اینده به نکات قابل توجهی در خصوص بازسازی نهاد نظارت پولی اشاره کرده است

 

دکتر عزیزی معتقد است قدرت برخورد بانک مرکزی با متخلفی بسیار نامناسب دچار فرسودگی شده است چرا که  در این رابطه ما فاقد ضمانت اجرا هستیم، در صورتی که ضمانت اجرایی مقررات باید قبل از ارجاع به مقام قضایی درون نظام پولی و توسط مقام ناظر پولیِ قدرتمند مورد بررسی قرار گیرد تا در رابطه با اجزا سازمان بانک‌ها، افراد مسئول و ذی‌صلاح، مدیران و سهامدارانِ نظام بانکی تشخیص یا سلب صلاحیت اختیارات کافی داشته باشد، انواع این کاستی‌ها و مسائل گسترده و پیچیده ما را به نتیجه می‌رساند که بانک مرکزی مستلزم بازسازی‌ست. تا بتوان با انتساب مسؤلیت امکان حساب‌خواهی و پاسخ‌گویی مناسب فراهم آید.

به گزارش اقتصاد ناب ،بسیاری صاحبنظران و خبرگان بانکی معتقدند اکنون فصل آزمون و خطا در  بانک مرکزی گذشته است و این نهاد نظارتی نیازمند سکانداری دانشمند و با تجربه است.

لازم بذکر است که علاوه بر گزینه های مطروحه برخی منابع خبری از مجرد به عنوان یکی دیگر از گزنه های ریاست بانک مرکزی یاد می کنند وی معاونت پیشین ارزی بانک مرکزی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا