اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

صندوق بیمه حوادث طبیعی مسئول مستقیم پرداخت خسارات زلزله هرمزگان است

مدیرعامل صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی و وزیر اقتصاد پاسخگو باشند؛

اقتصادناب_یک مقام مسئول پیشین در صندوق بیمه حوادث طبیعی در پی وقوع زلزله ۶.۳ درصدی هرمزگان مسئول پرداخت خسارات سنگین این زلزله را صندوق بیمه حوادث طبیعی دانست و تاکید کرد: قرارداد فی مابین بیمه گر و بیمه گذار منعقد شده چرا که مردم حق بیمه خود را از طریق قبوض برق پرداخت کرده اند و در این لحظه مدیران کل استانی صندوق موظفند به مناطق زلزله زده رفته و با ارزیابی خسارت، پرداخت خسارت مردم را در دستور کار قرار دهند./ با این اظهارات به نظر می رسد مدیر عامل صندوق و وزیر اقتصاد مسئول مستقیم پیگیری این حادثه هستند.

به گزارش اقتصادناب  زلزله ۶.۳ ریشتری هرمزگان  تا این لحظه به چندین کشته منجر شده و بنابر گفته استاندار هرمزگان روستای سایه خوش به طور کامل تخریب شده است، شدت این زلزله به اندازه ای بوده که ساکنین دوبی هم لرزش را احساس کردند.

زمین لرزه ۶.۳ ریشتری هرمزگان این هشدار را می دهد که در این لحظه صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی وظیفه اش چیست؟ و بالاخره چه زمانی باید نقش واقعی خود را در پهنه حادثه خیز ایران ایفاء کند.

طی تماس هائی موفق به گفتگو با اسماعیلی مدیر عامل صندوق حوادث همگانی  نشد و از انجا که تا این لحظه از طریق این صندوق نیز اطلاع رسانی صورت نگرفته است ،در این راستا به دلیل اهمیت این موضوع با کاظمی تکلیمی مدیر پیشین صندوق گفتگو کرد.

رضا کاظمی تکلیمی که وظیفه تاسیس و ایجاد این صندوق را بر عهده داشت، در خصوص وظیفه صندوق در خصوص زلزله هرمزگان گفت:انعقاد بین بیمه گر و بیمه گذار برقرار شده است به عبارتی از طریق وزارت نیرو و شرکتهای استانی برق از کسانیکه دارای کنتور برق خانگی بوده اند،حق بیمه دریافت و قرارداد فی مابین طرفین بسته شده است.

این مدیر پیشین در صندوق همگانی حوادث طبیعی تاکید کرد: در این راستا هر گونه اتفاقی که در حوزه ده گانه حوادث طبیعی در کشور رخ دهد، مسئول مستقیم رسیدگی و پرداخت خسارات، ان صندوق بیمه حوادث طبیعی است.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر از مردم و صاحبان کنتورهای برق قانونی بیش از ۲۶ میلیون حق بیمه دریافت شده است، گفت: شاید این سوال مطرح شود که دولت هنوز سهم حق بیمه خود را نداده است اما باید تاکید کرد این امر از وطیفه صندوق کم نمی کند چرا مردم حق بیمه خود را پرداخت کرده اند.

کاظمی تکلیمی با اشاره به اینکه صندوق باید کارش را آغاز کرده باشد، تاکید کرد: درصورتیکه که خسارت جانی و مالی در کشور در حوزه حوادث طبیعی رخ دهد، کارشناسان ارزیاب صندوق باید سریعا به محل حادثه مراجعه کنند و بر اساس خسارت وارده به خانوارهائی که دارای کنتور برق قانونی هستند باید خسارت پرداخت گردد.

به گفته وی تشکیلات صندوق نیز به تصویب وزیر وقت رسیده است و الان هم تشکیلات تفضیلی و شرح وظایف هم نزد اقای خاندوزی وزیر اقتصاد است که بر اساس این تشکیلات و فلو چارت سازمانی مدیران کل استانی باید منصوب شده باشند د راین راسا مدیر کل استان هرمزگان باید به محل حادثه رفته و اقدامات ارزیابی و بررسی را انجام دهد.

وی در پاسخ بدین سوال که آیا مدیران استانی بر طبق چارت سازمانی منصوب شده اند، گفت: من اطلاعی ندارم، طبق فلوچارتی که در زمان مدیریت من تصویب شد باید مدیران کل استانی سریعا منصوب شوند که عضو شورای اداری استان و عضو شورای مدیریت بحران استان هم هستند.

کاظمی متذکر شد : ارزیابی خسارات دیگر به عهده مدیریت بحران کشور نیست بلکه به عهده مدیریت صندوق بیمه حوادث طبیعی است.

وی یادآور شد : حق بیمه از مردم دریافت  از طریق خزانه به صندوق واریز شده و در حال حاضر صندوق احتمالا حداقل حدود ۲۰۰  میلیارد تومان و حداکثر حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی باید داشته باشد.

به گفته وی سوال دیگری که در اینجا مطرح می شود این است که  ۱۲ درصد اعتباراتی که در بودجه سنواتی می آید باید به حساب ویژه نزد بیمه مرکزی برود و ازین محل هم باید پرداختی صورت بگیرد و در اینجا بحث اتکائی هم پیش می آید که نمی دانم اتکائی شده است یا خیر؟

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا