اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

آیا اینشورتک ها جریان اصلی صنعت بیمه درمان را مختل کرده اند؟

اقتصادناب_شرکت ‌های بیمه مانند Bright Health Group، Clover Health و Oscar Health قصد دارند بیمه درمان را مختل کنند؛ اما آیا واقعاً این کار را انجام داده‌ اند؟ چندین کارشناس می گویند که به صورت مثبت این اتفاق رخ نداده است.

 

به گزارش اقتصادناب، هایپ به ندرت انتظارات را برآورده می کند. و به نظر می ‌رسد که این مورد در مورد شرکت‌ های مبتنی بر فناوری، و نسلی که در دهه ۲۰۱۰ به وجود آمدند، صدق می کند. آن ‌ها با کمک‌ های مالی هنگفت مسلح شده اند، اما در نهایت با مانعی بزرگتر از اندازه و مقیاس، و روش ‌های مستحکم تری برای انجام کسب و کار مواجه شدند.

 

یکی از ناظران صنعت اعلام کرد، زمانی که شرکت ‌های بیمه و برنامه‌ های درمان استارت ‌آپ ‌هایی مانند Bright Health Group، Clover Health و Oscar Health شروع به کار کردند، آن ها از یک «نقطه صداقت» سرچشمه گرفتند. آن ها می ‌خواستند شرکت ‌های بزرگ بیمه درمان را مختل کنند و این کار را با استفاده از فناوری برای بهبود ناکارآمدی بیمه انجام دهند.

 

بلیک مدن، بنیانگذار خبرنامه صنعتی Hospitalogy، در مصاحبه ای گفت: « صنعت بیمه درمان ورشکسته است و با یک بازار قابل آدرس دهی عظیم رو به رو است. مردم واقعاً بیمه ‌گرهای خود را دوست ندارند. … نه تنها این موضوع، بلکه بسیاری از بیمه گران در مراقبت های بهداشتی به طور کلی در مورد اتوماسیون (خودکار سازی) گردش کار، جنبه فنی همه چیز، به نوعی عقب مانده اند. من فکر می ‌کنم تلاش (به‌ ویژه برای برندهایی مانند اسکار و چند شرکت دیگر) ایجاد زیرساخت‌ های فنی به جهت حمایت از مراقبت بهتر از بیمار، ناوبری مراقبت بهتر و مواردی از این دست بود.»

 

روشی که اینشورتک ها از فناوری استفاده می کند شامل استفاده از تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده و هوش مصنوعی و حرکت به سمت اسناد دیجیتال است.

 

بنابراین، دلارهای سرمایه‌ گذاری به این صنعت سرازیر شد: Bright Health Group  ۲.۴ میلیارد دلار (از جمله از Cigna Ventures)، Oscar Health  ۱.۶میلیارد دلار و Clover Health  ۱.۳ میلیارد دلار جذب کرد. هر سه شرکت در سال ۲۰۲۱ عمومی شدند.

 

مدن گفت، در حالی که ممکن است با نیت خوبی شروع به کار کرده باشند اما بسیاری از متخصصان بیمه به سرعت متوجه شدند که راه را اشتباه آمده اند. گروه درمان Bright در سال ۲۰۲۲ زیان خالص ۱.۴میلیارد دلاری دید که نسبت به ضرر ۱.۲میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ بیشتر بود. اسکار هلث زیان خالص ۶۱۰ میلیون دلاری را ثبت کرد که نسبت به ضرر ۵۷۱ میلیون دلاری در سال قبل بیشتر بود. Clover Health در سال ۲۰۲۲ زیان خالص ۳۳۹ میلیون دلاری داشته است، اگرچه نسبت به ضرر خالص ۵۸۸ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۱ بهبود یافته است.

 

آن ها همچنین از بازارهای خاصی خارج شده اند. به عنوان مثال، Bright Health Group (مستقر در مینیاپولیس، مینه سوتا) که با گذشت زمان گام به گام از ارائه بیمه عقب نشینی کرد. پیش از اینکه هفته گذشته اعلام کند که قصد دارد کسب و کار کالیفرنیا Medicare Advantage خود را به مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار به Molina Healthcare بفروشد (در واقع به طور کامل از بازار ارائه بیمه خارج شد) در ماه اکتبر ارائه طرح های فردی و خانوادگی را متوقف کرد. سپس در ماه نوامبر از تجارت Medicare Advantage خارج از کالیفرنیا خارج شد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا