اجتماعیاخبار روزاخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیروزنامهصنعت،معدن و تجارتمجلسپول وسرمایهپیشخوان

تعطیلی شنبه‌ها حرمت شرعی ندارد

پنج‌شنبه تبدیل به روز کاری می‌شود

به گزارش اقتصاد ناب_ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رباره موافقت مجلس با تعطیلی شنبه‌ها گفت: تمام کشور‌های دنیا این کار را کردند و به جز جیبوتی فقط ما هستیم که در روز جمعه تعطیل هستیم لذا باید از لحاظ بین‌المللی با دنیا هماهنگ باشیم و نمی‌توانیم خود را تعطیل کنیم، چون الان دو روز ما تعطیل هستیم و دو روز هم کشور‌های دیگر تعطیل هستند و در کل چهار روز قطع ارتباط با دنیا وجود دارد.

وی ادامه داد: ممکن است جا افتادن تعطیلی شنبه در کشور مدتی طول بکشد، اما هر تغییری یک آسیب‌های کوچکی دارد البته این امر در معیشت مردم تاثیر دارد و اقتصاددانان با اعداد و ارقام برای ما توضیح دادند که ما با تعطیلی شنبه‌ها موافقت کردیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس بیان کرد: تعطیلی شنبه‌ها حرمت شرعی ندارد و از سه مرجع تقلید استعلام کردیم لذا چرا نباید این کار را نکنیم و خود را با اقتصاد بین‌المللی که هر روز در حال پیشرفت است، وفق ندهیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: الان کشور‌های حاشیه‌های خلیج فارس و کشور‌هایی مثل افغانستان و ترکیه هم شنبه را تعطیل کردند، اما با تعطیلی پنجشنبه عملا کشور چهار روز با دنیا ارتباطش قطع بود.

اسماعیلی تصریح کرد: اهیمت تعطیلی شنبه در سالی که حضرت آقا به نام جهش تولید با مشارکت مردم گذاشتند، معیشت مردم است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: با تعطیلی شنبه روز پنج‌شنبه به‌عنوان روز کاری حساب می‌شود البته با توجه به اینکه پنج‌شنبه تا کنون نیمه‌تعطیل بوده باید مدتی بر روی آن کار فرهنگی شود تا مردم به تعطیل نبودن آن عادت کنند و از آنجا که شنبه تعطیل است مردم عادت می‌کنند که کل پنج‌شنبه را سرکار باشند.

وی بیان کرد: مخالفان تعطیلی شنبه بحث ساعت کاری با کشور‌های جهان را مطرح می‌کردند، اما بحث ما بیشتر بر روی ارتباط با کشور‌های همسایه مثل ترکیه، امارات، افغانستان و عراق که شرکای اصلی اقتصادی ما هستند، بود.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا