اخبار مهم

تداوم پرداخت وام کرونا/ بنگاه‌ها برای ثبت‌نام ۵ روز مهلت دارند

 

“اقتصادناب_ صاحبان مشاغل بیمه شده تا ۱۵ شهریور و مشاغل فاقد بیمه تا پایان شهریور ماه مهلت دارند برای دریافت این وام در سامانه کارا ثبت‌نام کنند. “

پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا ادامه دارد و صاحبان مشاغل بیمه شده تا ۱۵ شهریور و مشاغل فاقد بیمه تا پایان شهریور ماه مهلت دارند برای دریافت این وام در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

پس از شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن بر اقتصاد کشور که منجر به تعطیلی یا نیمه‌تعطیلی بنگاه‌ها شد، دولت تصمیم به ارائه تسهیلات به کسب‌ وکارهای آسیب‌دیده از کرونا گرفت. در همین راستا، با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نظام بانکی، مقرر شد صاحبان مشاغل در ۱۴ رشته شغلی برای دریافت وام مربوط به کرونا، در سامانه کارا ثبت نام کنند.

البته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک میلیون واحد اقتصادی آسیب دیده از کرونا را شناسایی و با ارسال پیامک، آنها را مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا اعلام کرد. در ادامه نیز وزارت کار اعلام کرد که کسب و کارهای فاقد بیمه و کد کارگاهی می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کنند.

در این بین، با توجه به این که سازوکار ثبت‌نام صاحبان مشاغل در سامانه کارا از ۳۰ اردیبهشت‌ماه آغاز شده بود، چندی پیش مهلت ثبت‌نام به اتمام رسید؛ اما به دلیل ابعاد گسترده آسیب‌های کرونا، کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مهلت ثبت نام وام کرونا را تمدید کرد.

در همین ارتباط مقرر شد، صاحبان مشاغل بیمه شده تا ۱۵ شهریور و صاحبان مشاغل فاقد بیمه تا پایان شهریور ماه مهلت ثبت‌نام داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا