اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

پیش نویس دستورالعمل مناقصات بیمه ای تدوین شد/ تایید در شورای عمومی سندیکا ، به زودی + جزئیات

اقتصادناب_پیش نویس دستورالعمل مناقصات بیمه ای در قالب ۲۱ ماده آماده و قرار است به زودی در شورای عمومی سندیکا بررسی و تایید شود. / در صورت تخلف شرکتهای بیمه از مقرات این دستورالعمل بر اساس تبصره ۱ ماده ۱۲ اساسنامه سندیکا با اشرکت متخلف برخورد می شود

به گزارش اقتصادناب از انجا که طی سالها برخی بیمه گذاران در مناقصات بیمه ای شرایط غیر فنی و زیان باری به بیمه گران تحمیل می کردند و شرکتها نیز برای جذب پرتفوی به این شرایط تن می دادند در این راستا سندیکای بیمه گران  در اقدامی به تدوین دستورالعمل مناقصات بیمه ای پرداخته که ظاهرا پیش نویس آن آماده و در حال بررسی بیشتر جهت تایید در شورای عمومی سندیکا است.

این دستورالعمل در قالب۲۱ ماده تدوین شده که در ماده ۲،  مناقصات به دو بخش  مراحل بررسی و روش دعوت به مناقصه طبقه بندی شده اند .

در ماده ۵ این دستورالعمل تصریح شده شرکتهای بیمه مجاز به پذیرش شرط حذف ماده ۱۰ قانون بیمه به جز در صورت تعیین ارزش توافقی و یا بر اساس کلوزهای معتبر بین المللی نمی باشند.
همچنین در ماده ۱۸ تصریح شده است ، به منظور جلوگیری از صدور بیمه نامه برای بیمه گذاران بزرگ بدهکار شرکتهای بیمه گر موظف به اخذ مفاصا حساب بیمه گذار از بیمه گر قبلی می باشند و صدور بیمه نامه برای بیمه گذاران دارای بدهی حق بیمه مخصوصا بیمه گذاران بزرگ خارج از ضوابط اعلامی بیمه مرکزی مجاز نمی باشد.

گفتنی است در ماده ۱۹ این دستورالعمل که قرار است در شورای عمومی بررسی و تصویب شود، اذعان شده که شرکتهای بیمه مجاز به پذیرش شرایطی که با ایین نامه های بیمه مرکزی مغایر است، نمی باشند از جمله اینکه برای بیمه نامه های درمان با تعداد بالای ۳۰ هزار نفر نرخ و شرایط توسط کارگروه درمان سندیکا تعیین می شود.

همچنین در صورت توافق اعضا سندیکا در مناقصات بزرگ  بیمه ای ،نرخ و شرایط  کلیه رشته های بیمه ای مناقصه از سوی کارگروههای فنی سندیکا تعیین و اجرای آن به صورت کنسرسیومی صورت می گیرد.

در این ماده تصریح شده که در صورت تخلف شرکتهای بیمه از مقررات این دستورالعمل بر اساس تبصره ۱ ماده ۱۲ اساسنامه سندیکا با شرکت متخلف برخورد می شود.

ضمن اینکه سندیکای بیمه گران ایران براساس بند ۱۴ ماده ۵ اساسنامه در دوره اجرای قرارداد  بر حسن اجرای مقررات این دستورالعمل نظارت خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا