اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

فعالیت سامانه نسخ الکترونیک “بیمه سلامت” پایدار شد

اقتصاد ناب_رئیس مرکز فن‌آوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران از پایدار شدن فعالیت سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت خبر داد و گفت: این سامانه ماهانه بیش از ۱۲ میلیون نسخه الکترونیکی را پوشش می‌دهد.

به گزارش اقتصاد ناب فاطمه حاج علی‌عسگری در گفت‌وگو با تسنیم درباره به‌روزرسانی سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی که در هفته گذشته منجر به به‌روز اختلال در این سامانه شده بود، اظهار کرد: خوشبختانه سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی از چند روز پیش بدون مشکل درحال خدمت‌رسانی بوده است؛ اگرچه در برخی زمان‌های اوج مراجعه به سیستم شاهد کندی در برخی سرویس‌ها و زیرسامانه‌ها بودیم، اما تاکنون قطعی کامل سیستم گزارش نشده است، این سامانه ماهانه بیش از ۱۲ میلیون نسخه الکترونیکی را پوشش میدهد که این تعداد شامل روزانه بین ۳۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نسخه است.

رئیس مرکز فن‌آوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه در برخی ایام هفته گذشته سامانه نسخه‌نویسی کاهش سرعت داشته است، افزود: درچنین شرایطی حتی در پایین‌ترین مقدار روزانه، ۱۵۲ هزار نسخه به صورت الکترونیکی صادر شده و این میزان حتی به ۳۸۲ هزار نسخه (دوشنبه هفته گذشته) دریک روز هم رسیده است بنابراین موضوع قطعی کامل سامانه نسخه‌نویسی اساساً ایجاد نشده است. با انجام بخش مهمی از به‌روزرسانی سیستم در روز نخست هفته جاری بیش از ۴۸۴ هزار نسخه ثبتی در سامانه الکترونیک بیمه سلامت را تجربه کردیم و انتظار داریم که این میزان درروزهای آینده نیز افزایش پیدا کند.

حاج علی‌عسگری ادامه داد: از ظهر روز چهارشنبه ۲۹ فروردین، سیستم نسخه‌نویسی الکترونیکی در حالت پایدار ارائه خدمت می‌کند. برخی کندی‌های موردی در سرویس‌های خاص گزارش شده که موارد مطابق رویه جاری در حال مرتفع شدن است.

وی با بیان اینکه کمیته سلامت الکترونیک سازمان بیمه سلامت نوسانات سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی را به طور مداوم و لحظه ای پیگیری می‌کند، بیان کرد: برای ارتقاء سامانه الکترونیکی چاره‌ای جز تغییر زیرساخت‌ها نبود. دراین راستا مطابق روال همیشگی، ارائه خدمات به بیمه شدگان علاوه بر نسخه الکترونیک با نسخه کاغذی هم امکان پذیر بوده و بیمه شدگان هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی ضمن قدردانی از صبر و همراهی ارائه‌دهندگان خدمات سلامت و خدمت گیرندگان سلامت در مسیر به‌روزرسانی و ارتقا سامانه نسخه‌نویسی گفت: سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی سامانه‌ای پویاست و بیمه سلامت به دنبال افزایش کارآمدی و ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان گرامی از طریق سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی است.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا