اقتصادناب_تاثیرگذاری در حفظ جایگاه شرکتها و گسترش پرتفوی آنها در صنعت بیمه و نیز فرهنگسازی در این عرصه، شبکه پویا و توانمندی از نمایندگان فروش را میطلبد که بتوانند گامهای موثری را در جهت ایجاد آینده روشن و درخشان اقتصادی بردارند.
همچنین، افزایش سهم بیمههای بازرگانی در سیاستهای دولت و مجلس در برنامه ششم توسعه، و نیز توسعه ضریب نفوذ و فرهنگ بیمه در سیاستهای اخیر بیمه مرکزی ایران، لزوم توجه و تقویت شبکه فروش را در شرکتهای بیمه مورد تاکید قرار میدهد. هرچند که شبکه مویرگی نمایندگان در سراسر کشور، رشد نفوذ بیمه را سرعت بخشیده و به جرات میتوان گفت که نفوذ کنونی فرهنگ بیمه، حاصل توسعه شبکه فروش است…
همانطور که میدانیم، در حرفههای ارائه خدمات، همچون شرکتهای بیمه، رمز موفقیت تا حد زیادی وابسته به خط مقدم یا شبکه فروش است که متاسفانه برخی نگاههای سنتی نسبت به نمایندگان بیمه، این بخش را به عنوان بخشی جدا از صنعت بیمه در نظر گرفته و نفوذ چنین نگاهی در شبکه فروش، باعث شده آنها نیز خود را بخشی از شرکت متبوعشان ندانند که چنین نگرشی در صنعت بیمه، تبعات خاص خود را به همراه دارد.
امروزه، شبکه فروش به عنوان اهرم بازاریابی و بازوی اجرایی صنعت بیمه از اهمیت بسیاری در موفقیت این صنعت برخوردار است و در نقطه تماس با مشتری، جایی که در ارتباطات چهره به چهره اطلاعات مبادله میشود، میتواند با دریافت بازخورد از سوی مشتری، عاملی در جهت ارائه خدماتِ بهتر و مناسبتر باشد.
جمله معروف «بیمه فروختنی است نه خریدنی» موید این امر است که شبکه فروش با اهمیتی دوچندان، به لحاظ ویژگیهای خاص بازاریابی خدمات، یکی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت صنعت بیمه است.
از سوی دیگر، تاثیرگذاری فراوان شبکه فروش به عنوان یک نقطه استراتژیک در موفقیت صنعت بیمه، نمایانگر آن است که شبکه فروش به فعالیتهای زیربنایی مشغولاند. آنها با کسانی سروکار دارند که اطلاعات درست و کاملی ازخدمات بیمه ندارند و برای رفع نیازهای بیمهای خود باید توسط این شبکه توجیه شوند و از آنجا که این اطلاعات توسط نماینده یا کارگزار شرکت بیمه ارائه میشوند بدیهی است که فروشنده، باید دارای آگاهی کافی باشد. بنابراین، ارائه آموزش مناسب، باکیفیت و مداوم، توجه به نیازسنجی بیمهای برای مشتریان و آشنایی با شیوههای نوین فروش بیمهنامه از جمله مسائل اصلی است که شرکت بیمه باید زمینه مهارتآموزی آن را برای شبکه فروش خود، مهیا سازد و در این راستا برنامههای عملیاتی واحدهای ستادی سازمان در سال جدید شکل گرفته است.
اگر شرکتهای بیمه و شبکههای فروش، خود را اعضای یک خانواده بدانند و نسبت به یکدیگر احساس بیگانگی نکنند، بسیاری از مشکلات پیشِ روی شبکه فروش مرتفع میشود؛ چراکه نمایندگان، کارکنان و مدیران شرکت، همهباهم در یک مسیر و برای نیل به یک هدف میکوشند. با چنین نگاهی، آموزش، تداوم و استمرار آن، جایگاه خود را خواهد یافت و بازدهی و سود بیشتر را برای نمایندگان و شرکت بیمه به ارمغان خواهد آورد.
همکاران بیمه ملت در شبکه فروش، به لحاظ علاقه و وفاداری به شرکت و تداوم حسن همکاری، همواره برای دستیابی به اهداف بیمه ملت، کوشیدهاند و بر ماست که با درک منطقی شرایط کنونی، تلاش برای حل مشکلات آنان، پاسخگویی بر مبنای علوم روز بازاریابی، مدیریت رفتار مناسب سازمانی و مدیریت ریسک و اکچوئری، نسبت به ارتقای توانمندی نمایندگان در بازار، اقدامات لازم را به عمل آوریم.
بیمه ملت با توکل به ایزد منان در کنار تکتک اعضای شبکه فروش و با کولهباری از تجربه سالها حضور در صنعت بیمه، میکوشد تا در جهت رشد و تعالی صنعت بیمه در کشور و گسترش حوزه عملکرد این صنعت فراتر از مرزهای ملی، نقش بسزایی را ایفا کند.