به گزارش اقتصادناب طی چندروز گذشته اخباری توسط مدیرعامل یکی ازشرکتهای بیمه ای رونمایی شد که ضمن رویکرد مناسب صنعت در روش بازاریابی (تفاهم بانک وبیمه)دارای ابهاماتی می باشد و وظایف دستگاه ناظر و ورود بیمه مرکزی را پررنگ تر می نماید : ((مطابق ماده ۵ بند ۷ ازوظایف بیمه مرکزی ارشاد و هدایت و نظارت بر موسسات بیمه و حمایت از آنها در جهت حفظ سلامت بازار بیمه و تنظیم بر امور بیمه اتکایی و جلوگیری از رقابت های مکارانه و ناسالم)) لذا طرحی تحت عنوان همکاری با بانک قرض الحسنه در خصوص اقساط ثالث شکل گرفته که بنا بر اعلام مدیرعامل صندوق قرض الحسنه مهر شامل تاکسیرانی ها و اتوبوسرانیها وخانواده تحت تکلف آنها می گردد واین طرح برای ۱۰۸ هزار نفر در بیمه های شخص ثالث برای هرسال تحت پوشش قرض الحسنه قرارخواهند گرفت و میتوانند متقاضیان از تسهیلات مربوطه با رعایت شرایط بانکداری اعم از بدهی غیرجاری و چک برگشتی و… بهرمند گردند . نکته حایز اهمیت در این مسئله رویکرد مدیرعامل محترم این شرکت در رسانه های خبری می باشد که با کلی گویی وبدون هیچگونه اشاره ای به شخصیت متعامل در قرارداد بیمه ای تسری آن را به کل بیمه گذاران منتقل نموده و بصورت یک قرارداد عمومی و کشوری برای همه اقشار مبدل کرده است . و جالبتر آنکه در سایت بیمه شرکت مطبوع تحت عنوان مهردانا تفکیکی برای بیمه گذاران قائل نگردیده وطرح در یک بازار مشخص و قابل کنترل و شناسنامه دار در حال اجرا نیست ، در واقع شرکت بیمه گر با ورود به یک بازار عمومی در صدد تصاحب کسب سهم بازاری پراکنده با حجم حق بیمه ازسبد سایر شرکتها در سه الی پنج سال آتی میباشد.و عملا شرایط را بنحوی به جامعه القاء نموده است که موجبات آسیب رسانی به سایر شرکتهای بیمه درجذب این پرتفو را رقم خواهد زد .از آنجائیکه تمامی شرکتها مطابق قوانین بیمه مرکزی در خوشبینانه ترین حالت صرفا می توانند این بیمه نامه را بصورت ۲۵% نقدی والباقی طی ۶ قسط تامین نمایند این ابهام باقی می ماند که این اقدام با چه رویکردی مواجه خواهد شد ؟ آیا کنترلهای لازم برای رعایت قوانین و مقررارت درنظر گرفته شده است یا خیر؟ امیداست دستگاه ناظر قبل از توسعه و گسترش عمومی این طرح ضمن بررسی اقدامات پیشگیرانه لازم را بعمل آورد. .
رئیس کانون سراسری نمایندگان بیمه البرز:
رضا یدالهی