توقف فعالیت ۲۴ ساعته سامانه پیامکی بیمه مرکزی و ضرورت احیاء در دوران کرونا
اقتصادناب_سامانه پیامکی بیمه مرکزی که در سال ۹۷ به صورت ۲۴ ساعته و مکانیزه جهت پاسخگوئی به سوالات بیمه گذاران راه اندازی شد،بیش از حدود یک ماه است که در ساعات تعطیل فعالیت نمی کند، در برهه اخیر که به دلیل شیوع ویروس کرونا اقدامات مکانیزه ارگان ها و نهادهای مختلف شدت گرفته، احیاء دوباره این سامانه مانند گذشته ضروری است.
به گزارش اقتصادناب این سامانه که با هدف پاسخگوئی به بیمه گذاران در تمام ساعات شبانه روز و حتی روزهای تعطیل در سال ۹۷ رسما آغاز بکار کرد، قادر بود ۲۴ساعته و در هفت روز هفته، به صورت مکانیزه پاسخگوی پرسش های بیمه گذاران باشد.
به طوریکه در روزهای تعطیل کاربران می توانستند پس از تماس با شماره۲۳۴۲ از طریق تلفن گویا درخواست خود را ارایه کرده که در همان لحظه سامانه، پیامکی را ارسال می کرد و پاسخ لازم در اختیاز بیمه گذار قرار می گرفت.
بر حسب اعلام مخاطبین و تماس ها با این سامانه پیامکی ، اخیرا در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری فعالیتی ندارد این در حالی است که ممکن است بسیاری از حوادث و اتفاقاتی مانند تصادفات و… نیاز به دسترسی اطلاعات بیمه ای در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل را افزایش دهد.
در برهه اخیر که به دلیل شیوع ویروس کرونا اقدامات مکانیزه ارگان ها و نهادهای مختلف شدت گرفته و در همین راستا نیز شرکتهای بیمه ، هم پای کرونا در حال حرکت هستند، توقف فعالیت های سامانه پیامکی نهاد نظارتی در روزهای تعطیل و غیر اداری می تواند به وقفه اطلاع رسانی بیمه گذاران منجر شود در همین زمینه ضروری است که بیمه مرکزی نیز در راستای تکمیل فرایند اطلاع رسانی به بیمه گذاران، به احیاء عملکرد مکانیزه سامان پیامکی۲۳۴۲ به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته اقدام کند.