اجتماعیاخبار مهماقتصادیبیمهمصاحبهویژهپیشخوان

رویکرد استارتاپی، گام نوین بیمه‌کوثر

 

اقتصادناب- “شرکت بیمه‌‌کوثر به‌‌منظور تسریع در فرایند بیمه‌گری سعی دارد با همکاری استارتاپ‌های برتر بیمه‌ای خدمات نوینی را به آحاد جامعه ارایه دهد.”

به گزارش سایت تحلیلی- خبری اقتصادناب، با توجه به حضور گسترده و فعال شرکتهای استارتاپی در دنیای صنعتی جدید و رونق این امر در کشورمان ایران، پایگاه خبری اقتصادناب  بر آن شد تا به سراغ مدیر فن‌‌اوری اطلاعات و ارتباطات بیمه‌‌کوثر رفته، گفت و گویی اختصاصی با وی انجام دهد؛ در ادامه شما را به خوانش این گفت و گو دعوت می نماییم.

+ با سلام. به‌نظر شما جایگاه فن‌اوری اطلاعات در صنعت بیمه چیست؟

– سلام خدمت یکایک عزیزان بیمه گذار و بیمه گر و فعالان این عرصه ی خدماتی. برای بیان جایگاه فن آوری اطلاعات در صنعت بیمهف بد نیست نگاهی به گذشته داشت. در واقع با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن شبکه‌های مجازی، صنعت بیمه هم سعی کرد از این پیشرفت عقب نماند و پا به پای رشد روزافزون تکنولوژی، قدم بردارد.

رشد تکنولوژی روی عملکرد و نحوه­ خدمت‌رسانی شرکت‌ها اثر گذاشته است به‌طوری‌که شرکت‌های بیمه به این فکر افتاده‌اند که از تکنولوژی‌های جدید استفاده کنند. این امر هم از بعد اقتصادی و هم از جنبه رقابتی و تجاری حایز اهمیت است.

از سوی دیگر صنعت بیمه در چند سال اخیر از لحاظ تسریع در عملیات بیمه‌ای و ارایه خدمات به بیمه‌گذاران رشد خیلی خوبی را تجربه کرده است. البته از نقش بیمه مرکزی نباید غافل شد که در این زمینه رویکرد خوبی داشته و سعی کرده است راه را برای شرکت‌های بیمه‌ای باز کند.

همچنین شاهد این هستیم که شرکت‌های بیمه‌ای در حال تکمیل زیرساخت‌ سیستم‌های ارایه خدمات بیمه‌ای خود هستند. می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که طی چند سال آینده، شرکت‌های بیمه، بیش از پیش رشد خواهند کرد و عملکرد خوبی خواهند داشت.

+ با خبر شدیم به تازگی شرکت بیمه‌کوثر نرم‌افزار تلفن همراهی را به بازار معرفی کرده است، مختصری در این زمینه توضیح دهید.  و این که این اپلیکیشن یا نرم افزار استارتاپی، چه مشکلاتی را از سر راه بیمه‌گذار برمی‌دارد؟

– ناگفته نماند این اپلیکیشن با همکاری تیم‌های استارتاپی طراحی و راه‌اندازی شده است. در فاز نخست این اپلیکیشن، بیمه‌نامه به‌صورت غیرحضوری و توسط شخص بیمه‌گذار صادر می‌شود. در واقع به‌جای اینکه بیمه‌گذار به دفتر نمایندگی مراجعه کند می‌تواند در وقت صرفه‌جویی و بیمه‌نامه­ بدنه خود را به‌صورت الکترونیکی صادر کند.

صرفه‌جویی در وقت و هزینه و همچنین صدور ۲۴ساعته بیمه‌نامه از مزایای این اپلیکیشن است.

+باتوجه‌به شرایط خرید از فضای مجازی، فرد می‌تواند بعد از ۷۲ساعت برای ابطال خرید خود اقدام کند آیا در این نرم‌افزار به این نکته توجه شده است؟

– البته سعی شده است در این نرم‌افزار، شرایط صدور بیمه‌نامه به بیمه‌گذار و مشتری توضیح داده شود. در واقع سعی کردیم با تعبیه کردن یک فرم پیشنهاد الکترونیکی که برگرفته از همان فرم پیشنهاد موجود در شرکت‌های بیمه است برخی مشکلات را حل کنیم و تایید بیمه‌گذار را بگیریم. ولی بیمه یک خدمت خاص است. در ماده “۳۸” قانون تجارت الکترونیکی هم آمده است که حق انصراف برای مواردی که شرایط خاصی بر نوع کالا وخدمات حاکم است اجرا نخواهد شد. به‌نظر من این موضوع برای خدماتی که ما ارایه می‌دهیم قابل استفاده خواهد بود.

+ در پایان، چشم‌انداز فن‌اوری اطلاعات بیمه‌کوثر را چگونه می‌بینید و اینکه چه اقداماتی را برای رفاه حال بیمه‌گذاران در این حوزه­ انجام داده‌اید؟

-طی چند سال گذشته در زمینه زیرساختی و خدمات، پیشرفت‌های قابل قبولی داشته‌ایم و عمده پیشرفت‌ها در زمینه­ خدمت‌رسانی به جامعه هدف بوده است. البته برنامه‌های خوبی نیز در حوزه­ امنیت اطلاعات اجرایی کردیم و موفق شده‌ایم امنیت سیستم‌ها را افزایش دهیم.

در زمینه­ خدمت‌رسانی به مشتریان نیز می‌توان به راه‌اندازی پرتال مشتریان اشاره کرد.

همچنین امکان استعلام بیمه‌نامه‌ها، خسارت و نرخ‌ها، پرداخت حق‌بیمه الکترونیکی، صدور معرفی‌نامه­ آنلاین برای مراکز درمانی یا مراجعه‌کنندگان، پیاده‌سازی آموزش مجازی و الکترونیک، فروش بیمه‌نامه به‌صورت اینترنتی و سایر خدمات را با بهره‌مندی از  دانش داخلی پیش برده‌ایم. به‌طور مثال سامانه­ BI را برای دریافت گزارش جامع و سامانه­ نظارت تخصصی بیمه­­ درمان را به‌منظور کنترل ریسک رشته­ درمان، راه‌اندازی و پیاده‌سازی کرده‌ایم.

در نهایت با همکاری تیم‌های استارتاپی طراحی نرم‌افزارهای موبایلی را در حوزه­ صدور بیمه‌نامه در دستور کار داریم که نخستین اپلیکیشن آن عملیاتی شده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا