۱۴ چالش بیمه ایران و راهکارهای پیشنهادی بختیاری
اقتصادناب_سید مجید بختیاری، مدیر عامل بیمه ایران از ۱۴ چالش بیمه ایران نام برده که بزرگ و سخت هستند اما در عین حال تاکید داشته که می توان برای این چالش ها راهکار داشت. وی به ضرورت ایجاد انسجام در هیات مدیره و کاهش عملیات اجرایی و واگذاری آنها به نمایندگان و شبکه فروش تاکید داشته است.
به گزارش اقتصادناب مدیرعامل بیمه ایران در جلسه هماندیشی ویدئو کنفرانسی واحدهای استانی بیمه ایران، ۱۴ چالش اصلی که بیمه ایران با آن مواجه است را بزرگ و زیاد و سخت برشمرد و گفت: این مشکلات راه حل دارند و می توانیم آنها را حل کنیم.
بختیاری در ادامه خواستار توجه همه به این موارد بهعنوان برنامه های اصلی و سیاستهای پیش روی شرکت شد:
تمرکز بر مسائل شرکت و متعهد به حل آن شویم.
کنار گذاشتن منیتها و مراقبت از گنجینه ارزشمند بیمه ایران
اولویت بندی مسایل شرکت و حل همه آنها
توجه به اخلاق و استفاده از آن به عنوان یک راهکار نیرومند در شرکت سهامی بیمه ایران
اتفاق نظر و انسجام در هیأت مدیره بیمه ایران
صادق بودن با یکدیگر برای رسیدن به نتایج بهتر
توجه به اصول ارزشهای پاک شامل پاکدستی، اخلاق و کارآیی
ایجاد سیستمهای ارزیابی عملکرد در پرداختها
دوری از مصلحت اندیشی و توجه به کیفیت خدمات
توجه به نظم به عنوان یکی از ارکان اصلی بیمه ایران
همه همکاران باید در خدمت مشتری باشند
اصلاح ساختار اداری و ترکیب نیروی انسانی برای ایجاد انگیزه و نشاط در کارکنان
حفظ سهم بازار و تقویت نمایندگان و شبکه فروش
سرکشی به شعب و حل مشکلات آنان توسط مدیران استانی
همه کارکنان باید نترس، سالم و خوب باشند، همه باید در چارچوب قواعد فنی حرکت کنند.
ایجاد محیط شاد و اخلاقی در شرکت
باید به برند اصلی بیمه ایران افتخار کنیم و این افتخار، باید افتخار عقلایی، واقعبینانه و به دور از مصلحت گرایی داشته باشد.
توجه به ایده پردازی و اشتراک گذاری ایده ها، احترام به جوانها و استفاده از ظرفیت و توان بالای آنها
کاهش عملیات اجرایی واگذاری آنها به نمایندگان و شبکه فروش و افزایش نظارت به آنها استفاده از کارشناسان خلاق و فنی در ایجاد زیر ساختهای بیمه ایران