اقتصادناب_دهمین شماره بیمه داری نوین با هفت پرونده و ۲۳ گزارش شامل پرواز حلاج ، درمانی پشت دیوار درد ،بسپار به مشتری ، معشوقه به سامان شد…، گذار از توان نمایی به توانگری، مظنونان همیشگی وبالهای شکسته منتشر شد.
به گزارش اقتصادناب،دهمین شماره بیمه داری نوین با هفت پرونده و ۲۳ گزارش ، گفتگو و ترجمه منتشر شد ، دهمین شماره نشریه تخصصی بیمه داری نوین با سر مقاله ای از محمود فراهانی با عنوان دغدغه های بهبود آغاز می شود که به رابطه تعاملی اقتصاد و صنعت بیمه پرداخته است.
دومین سرمقاله بیمه داری نوین به نوشتاری با عنوان توانگری و دیگر هیچ!؟ با قلم آزاده محسنی اختصاص یافته که با نگاهی متفاوت به روند هشت ساله اجرای توانگری مالی نگریسته شده است.
پرونده اول
پرونده اول دهمین شماره نشریه بیمه داری نوین با عنوان پرواز حلاج شامل گفتگویی خواندنی با همای یک هنرمند فعال در حوزه های اجتماعی است.
با توجه به اینکه نشریه بیمه داری نوین تلاش داشته با نگاهی فرابیمه ای و با شعار بیمه حق شهروندی ، صنعت بیمه را به اقشار مختلف جامعه متصل کند این پرونده می تواند از زاویه نگاه یک هنرمند به مسایل اجتماعی و اقتصادی جالب توجه باشد.
پرونده دوم
پرونده دوم دهمین نشریه بیمه داری نوین با عنوان بیمه و پزشکی با میزگردی در خصوص ساده سازی فرایند درمان و با حضور امین شیرکانی ، مدیر عامل سابق بیمه سینا ، دکتر یاوری مدیر بیمه های اشخاص بیمه ایران و دکتر فراز رنجپور مشاور و کارشناس ارشد بیمه با عنوان “درمانی پشت دیوار درد “برای مخاطبان اطلاعات منحصربفردی در خصوص فقدان گاید لاین های نظام درمانی کشور و تاثیر ان بر بیمه نامه درمان ارائه می دهد.
همچنین مقالاتی با مضمون نگاهی به هزینه های سلامت و جایگاه ان در بیمه و راهکار بیمه گران در دنیا برای کاهش هزینه های فزاینده درمان منتشر شده که می تواند اطلاعات قابل ملاحظه ای برای مدیران اشخاص ، و معاونت های درمان شرکتهای بیمه به همراه داشته باشد.
پرونده سوم
پرونده سوم دهمین نشریه بیمه داری نوین تلاش کرده تا مفهوم نوینی از بیمه گری که امروزه در جهان کاربرد بسیاری دارد با عنوان “بیمه گری باز” را به مخاطبان ارایه کند.
در این زمینه کارشناسان فناوری در خصوص گذار به بیمه گری باز گرد هم نشستند تا مهم ترین روندی که همه صنابع دنیا از جمله صنعت بیمه را تحت تاثیر قرار داده بررسی کنند این میزگرد که می تواند مفاهیم جدیدی در حوزه بیمه گری باز را در اختیار مخاطبان قرار دهدبا عنوان “بسپار به مشتری ” و با حضور فتاحیانی معاونت فناوری اطلاعات بیمه ایران ، امانی معاونت بیمه های اشخاص بیمه رازی ، خندان مدیرعامل شرکت داده ورزی سیمیا گران و عباس نیا مدیر امور بانکداری مدرن بانک ایران زمین برگزار شده است.
در ادامه این پرونده گزارش ها و ترجمه های منحصفر بفردی از روند بیمه گری باز در دنیا با عناوینی مانند اکوسیستم نجات بخش و فراتر از انقلاب ارایه شده است.
پرونده چهارم
پرونده چهارم دهمین شماره نشریه بیمه داری نوین با عنوان عصر جدید خسارت به بررسی مقوله ارزیابی خسارت در صنعت بیمه اختصاص دارد.
در این پرونده ضمن نگاهی کلان به جامعه ارزیابان خسارت و چالش ها و فرصتهای آنها با نگاهی به شرکت ارزیابی خسارت سامان نگار در قالب میزگردی با حضور معاونین این شرکت و گفتگویی با شهرام شقاقی مدیر عامل این شرکت با عنوان “معشوقه به سامان شد…” فعالیت ارزیابی خسارت در صنعت بیمه ایران زیر ذره بین قرار گرفته است.
هارمونی سامان نگاری ها و آینده ارزیابان خسارت از جمله گفتگو ها و گزارشاتی است که می تواند برای مخاطبین بخصوص جامعه ارزیابان خسارت جالب توجه باشد.
پرونده پنجم
پرونده پنجم دهمین شماره نشریه بیمه داری نوین با عنوان “نظارت” به توانگری مالی پرداخته است در این پرونده میزگردی مبسوط و منحصر بفرد با حضور هفت نفر از مدیران طراز اول بیمه مرکزی ، شرکتهای بیمه و مدیران محقق صنعت بیمه برگزار شده است.
در این میزگرد مبسوط که برای اولین بار پس از هشت سال از تصویب ایین نامه توانگری مالی ترتیب برگزار شده ، غلامعلی جهانگیری معاونت اتکائی بیمه مرکزی ، مفید امینی معاونت نظارت بیمه مرکزی ، محمد اسوده مدیر عامل بیمه اتکائی ایرانیان ، مجید بختیاری مدیر عامل بیمه رازی ، محمود حق وردیلو مدیر کل نظارت مالی بیمه مرکزی ، امیر صفری رئیس سابق پژوهشکده و بهنام شهریار صاحبنظر و کارشنا ارشد بیمه حضور یافتند و ضمن آسیب شناسی ایین نامه توانگری مالی از ضرورت تغییر گفتند.
به مخاطبین نشریه بیمه داری نوین پیشنهاد می شود که این میزگرد را با عنوان ” گذار از توان نمایی به توانگری ” بخوانند.
همچنین در این پرونده گزارش جالبی در خصوص ضرورتهای تحول در توانگری امده است.
پرونده ششم
پرونده ششم دهمین شماره ماهنامه بیمه داری نوین با عنوان شبکه فروش ، میزگردی با تیتر “مظنونان همیشگی” و با شرکت مهرداد رضائی مدیر کل نظارت بر خدمات بیمه ای بیمه مرکزی ، محمدرضا کشاورز ، مدیر عامل بیمه دی و جهانشاه محرابیان کارشناس ارشد فروش و بازاریابی ترتیب داده که با نگاهی متفاوت به هزینه های شبکه فروش پرداخته است.
مباحث مطروحه در این میزگرد می تواند برای مدیران عامل ، مدیران بازار یابی و نمایندگان و کارگزاران مفید باشد.
در ادامه این پرونده گزارش اماری جالبی با عنوان روند نزولی کارمزد و انفجار آینده با نگاهی به چشم انداز ۲۰۲۰ آمده است.
پرونده هفتم
پرونده هفتم دهمین شماره نشریه بیمه داری نوین با عنوان “کلان”، نگاهی تازه به امار صنعت بیمه دارد ،در این پرونده با مرور جایگاه بیمه در سطح استانهای کشور با نگاهی اماری ، عملکرد بیمه گران بررسی شده است .
همچنین طی گزارشی با عنوان “بالهای شکسته” بر عملکرد صنعت بیمه طی یک دهه اخیر در رشته درمان و ثالث تمرکز شده است.
در این پرونده طی گزارشی با تیتر “کورس قهرمانی” با نگاهی به صنعت بیمه ایران و دنیا ، بیمه کشور در افق ۱۴۰۴ بررسی شده است.
مخاطبینی که مایل به تهیه نشریه و دریافت اشتراک هستند می توانند با شماره ۸۸۶۴۴۳۰۴و۵ تماس بگیرند.