چت بات های هوش مصنوعی چگونه بر صنعت بیمه تأثیرمی گذارند
اقتصادناب_چت بات های هوش مصنوعی می توانند صنعت بیمه را با خودکار کردن برخی وظایف مانند نوشتن و ویرایش بیمه نامه ها و قراردادها، ورود و تجزیه و تحلیل داده ها، خدمات مشتری و پشتیبانی، تشخیص و پیشگیری از کلاهبرداری، ارزیابی و مدیریت ریسک، رسیدگی و حل و فصل مطالبات و ایجاد فرصت های جدید برای یادگیری و نوآوری تحت تاثیر قرار دهند.
به گزارش اقتصادناب مدیرعامل INZMO، یک فناوری بیمه مستقر در برلین برای بخش اجاره است و جزو ۱۰ بیمه برتر اروپایی می باشد که باعث تغییر در بیمه دیجیتال در سال ۲۰۲۳ می شود، می گوید: «من معتقدم کتاب های تاریخ آینده احتمالاً ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ را به عنوان روزی که همه چیز تغییر کرد نام گذاری خواهد کرد. روزی که شرکت OpenAI، ChatGPT را راه اندازی کرد.»
چند روز طول کشید تا مردم متوجه جهشی که نسبت به مدل های زبان بزرگ قبلی (معروف به LLM) داشت، شوند. نتایجی که افراد دریافت می کردند به بسیاری کمک کرد تا متوجه شوند که می توانند از این فناوری جدید برای خودکار سازی طیف گسترده ای از وظایف استفاده کنند.
از آن زمان، تقلای دیوانه واری برای ارزیابی احتمالات وجود داشته است. تنها چند ماه پس از انتشار ChatGPT (چیزی که من آن را AC می نامم)، یک نظرسنجی از ۱۰۰۰ رهبر تجاری توسط ResumeBuilder.com نشان داد که ۴۹ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از آن استفاده می کردند. تقریباً همه آن ها (۹۳ درصد) در حال برنامه ریزی برای گسترش استفاده از فناوری بودند. ۳۰ درصد دیگر از شرکت ها گفتند که قصد دارند به زودی از آن استفاده کنند.
LLMها و صنعت بیمه
بخش بیمه کارفرمای تعداد بسیاری از انسان ها است. بسیاری از وظایف در بخش ما به توانایی باورنکردنی ما برای حل مشکلات به صورت فوری نیاز دارد. ما باید به دنبال اطلاعات مناسب برای یک موقعیت خاص باشیم و سپس آن را به روشی قابل هضم به همکاران یا مشتریان منتقل کنیم.
به گزارش فایننشال تایمز (paywall)، غول بیمه زوریخ اعلام کرد که در حال آزمایش این فناوری در زمینه هایی مانند مطالبات و مدل سازی است. من فکر می کنم منطقی است که فرض کنیم اکثر و اگر نگوییم همه، سایر شرکت های بیمه نیز به این فناوری نگاه می کنند.
آینده بیمه با قابلیت چت به چه شکل است؟
اگر این جایی است که فقط طی چند ماه ما را به اینجا رسانده است، چه چیز دیگری می توانیم از آن انتظار داشته باشیم؟
طبق یک مقاله OpenAI، LLM ها می توانند تأثیر قابل توجهی بر آینده کاری داشته باشند. این تاثیر شامل صنعت بیمه می شود. این مقاله وظایف را بر اساس قرار گرفتن در معرض اتوماسیون از طریق LLM، از عدم قرار گرفتن در معرض (E0) تا قرار گرفتن در معرض زیاد (E3) دسته بندی می کند.
LLM ها مدلهای زبان بزرگ فناوری زیربنایی هستند که به رشد چت باتهای هوش مصنوعی مولد کمک کردهاند. ابزارهایی مانند ChatGPT، Google Bard، و Bing Chat همگی به LLM برای ایجاد پاسخهای انسانمانند به درخواستها و سؤالات شما متکی هستند.
LLM ها می توانند صنعت بیمه را با خودکار کردن برخی وظایف، بهبود برخی دیگر و ایجاد فرصت های جدید برای یادگیری و نوآوری تحت تاثیر قرار دهند. برخی از وظایف در صنعت بیمه که می تواند در معرض اتوماسیون مبتنی بر LLM قرار گیرد عبارتند از:
نوشتن و ویرایش بیمه نامه ها و قراردادهاورود و تجزیه و تحلیل داده هاخدمات مشتری و پشتیبانیتشخیص و پیشگیری از کلاهبرداریارزیابی و مدیریت ریسکرسیدگی و حل و فصل مطالبات
مترجم: مسعود اسکندری
منبع
https://www.forbes.com/sites/forbesbusinesscouncil/2023/06/15/how-ai-chatbots-can-impact-the-insurance-industry/?sh=7825da0d1cba