پیش بینی های متفاوت بازیگران جدید بیمه از سهم بازار
اقتصادناب_امرالهی:صنعت بیمه برای پیشرفت و دستیابی به ضریب نفوذ ۷ درصدی ناگزیر است از خدمات سایر صنایع مانند صنعت بانک، صنعت ECM و صنعت TPA که منجر به نوآوری های فوق العاده ای در خدمات بیمه ای خواهد شد استفاده کند./بهاری فر:پیشبینی بیمه هامرز این است که در صورت تحقق برنامه های توسعه خود طی پنج سال آینده بتوانیم ۱۰ درصد از بازار بیمههای زندگی را به خود اختصاص دهیم./میرزایی: برای ما سهم بازار، شاخص اصلی محسوب نمیشود؛ اینکه با تحقق سایر شاخصهای هدفگذاری شده شرکت، بیمه پردیس در افق پنج ساله به یک درصد از سهم بازار دست یابد، برای ما مطلوب است./حمیدی: تمرکز جدی ما سهم بازار نیست؛ البته رقابت میکنیم تا سهم معینی از بازار را داشته باشیم؛ ولی سیاست ما رشد سهم بازار به هر بهایی نیست.
ه گزارش اقتصادناب_به نقل از نشریه بیمه داری نوین، راه اندازی یک کسب و کار جدید اصلا ساده نیست. اما سخت از راه اندازی فعالیت در سال اول شروع است. داشتن پیش بینی دقیق درباره بازار ، تحلیل مناسب درباره رقبا و ذی نفعان، داشتن تصویر درست از جامعه مشتریان و همچنین پیاده سازی یک زنجیره ارزش متناسب با نیازهای مشتریان ، فراهم سازی بستر ارائه خدماتی متمایز از دیگر بازیگران برای مجذوب کردن مشتری و… بسیاری موارد دیگر که یک بازیگر جدید در ابتدای ورود به بازار باید درباره آنها اندیشه های عملی و طرح داشته و ساختار فراهم کرده باشد.
در میزگرد روبرو تلاش شده است چگونگی نگاه بازیگران جدید به موارد بالا مورد بررسی قرار گیرد. امرالهی مدیر عامل بیمه هوشمند فردا، ابراهیم حمیدی عضو هیات مدیره بیمه تهران ری، میرزائی مدیر عامل بیمه پردیس، بهاری فر مدیر عامل بیمه هامرز(مدیر عامل بیمه هامرز در زمان اجرای میزگرد) اعضای میزگرد را تشکیل داده اند.
بخش اول را خواندیم بخش دوم از پی می آید:
* آقای امراللهی شرکت هوشمند فردا در چشمانداز سه ساله خود روی چه مزیتهای نسبیای حساب باز کرده است؟
امراللهی: یکی از مزیتهای نسبی شرکت بیمه هوشمند فردا سهامداران عمده آن است که در حوزه فناوری هم فعالیت دارند؛ شرکت هایوب که جزو سه اپراتور اول کشور محسوب میشود و همچنین سهامدار دیگر شرکت فناوران بهآفرین ترنج که در حوزه TPA درمان فعالیت می کند. امید است که با تجربه، دانش و مشارکت سهامداران شرکت بحث دیجیتال و ارائه خدمات الکترونیک را هر چه سریعتر و بهتر انجام شود.
مزیت دیگر شرکت هوشمند فردا دارا بودن بیش از یک میلیون مشترک مستقیم و حدود ۴۵ میلیون نفر مشترک غیر مستقیم سهامدار عمده است. با عنایت به فعال بودن دفاتر پشتیبانی و خدمات پس از فروش در همه استان های کشود که بیش از ۴۰ هزار روستا را پوشش میدهند، پیش بینی می شود که موضوع خرده فروشی و انبوه فروش به خوبی جامع عمل پوشانده شود. از طرفی استفاده از کانال های فروش مجازی هم مزیت دیگری است که لازم به اشاره است.
خدمات ۷ در ۲۴ نیز یکی از مزیتهای نسبی شرکت هوشمند فردا محسوب میشود که به این ترتیب پشتیبانی تماموقت خواهیم داشت تا ذینفعان بتوانند هر چه سریعتر خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
شرکت هوشمند فردا در ارائه خدمات ارتباطی به سراسر کشور در بستر تلفن همراه، تلفن ثابت و شبکه اینترنتی نیز امکانات بسیاری از طریق سهامدار عمده خود در اختیار دارد.
حضور در اکوسیستم استارتاپی و شرکتهای دانشبنیان، سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ، معادن و انرژیهای تجدیدپذیر از دیگر مزیت های نسبی شرکت خواهد بود. صرفا بودجههای عمرانی کشور نباید در این حوزهها سرمایهگذاری شود؛ بلکه در واقع شرکتهای بیمه باید یکی از بازیگران اصلی در جمعآوری منابع خرد و هدایت آن ها به سرمایهگذاریهای کلان کشور باشند.
زیرساخت اقتصاد بر پایه بورس، بانک و بیمه است. صنعت بیمه به اندازه بورس و بانک رشد نکرده است و حلقه مفقوده اقتصاد کشور بحث صنعت بیمه به ویژه در رابطه با سرمایهگذاری است. اگر شرکتهای بیمه بتوانند منابع را در آن مسیر تجهیز کنند این حلقه مفقوده با اهمیت هم در رابطه با سرمایهگذاری و هم در زمینه اشتغال جبران میشود و توسعه کشور سرعت میگیرد، به ویژه در به کارگیری منابع و ذخایر بلند مدیت بیمه های زندگی. این روند همچون یک چرخه میماند و منابع مجدداً به صنعت بیمه بازمیگردد؛ وقتی شرکتهای بیمه با سرمایه خود از محل بیمههای زندگی به خوبی سرمایهگذاری کنند بدیهی است که بیمهگذاران برای خرید بیشتر بیمه های زندگی ترغیب میشوند