اخبار مهماستارت آپ هااقتصادیبیمهفرهنگیپول وسرمایهپیشخوان

همکاری «بیمه آسماری» با استارت آپ ها در آینده نزدیک

 

” اقتصادناب_مدیرعامل شرکت بیمه آسماری اعلام کرد که این شرکت به زودی همکاری با چند استارت آپ برای استفاده از ظرفیت آنها در جهت افزایش فروش را آغاز خواهد کرد. به گفته وی، سیستم رضایت سنجی مشتریان نیز در این شرکت در آینده نزدیک پیاده سازی خواهد شد. “

جایگاه شرکت بیمه آسماری در بازار بیمه کشور کجاست؟

بیمه آسماری جزو شرکت های تاسیس شده طی یک دهه اخیر است و گرچه هنوز به جایگاه حقیقی خود نرسیده، اما به هر حال همه مدیران شرکت تا کنون از بزرگان صنعت بوده اند. من معتقدم بیمه آسماری به همه اهداف هیات موسس نرسیده، اما در مسیر دستیابی به آن اهداف هست.

شرکت اکنون هیات مدیره منسجمی دارد که با مدیریت اجرایی هماهنگ و همراه است. سهامداران عمده هم وضعیت مشابهی دارند و در اغلب موارد با نقطه نظرات مشترک به موضوعات نگاه می کنیم، بنابراین می توان گفت که شرکت رو به رشد است.

وضعیت پرتفوی شرکت چطور است؟

چارچوب صنعت بیمه کشور بر دو رشته درمان و شخص ثالث قرار گرفته، اما در شرکت ما کمی تاثیر این دو رشته بیشتر است، به طوری که این دو رشته سهم حدود ۹۰ درصدی در پرتفوی ما دارند.

سعی نکردید این ترکیب را بهبود ببخشید؟

یکی از دلایل ایجاد وضعیت کنونی این است که ما در سرزمین اصلی، به جز بیمه نامه درمان انفرادی نمی توانیم بیمه نامه دیگری بفروشیم. موضوع دیگر این است که شرکت های سرزمین اصلی در مناطق آزاد فعالیت زیادی دارند، در نتیجه پرتفوهای غیر از درمان و شخص ثالثی که ما در مناطق آزاد می توانیم جذب کنیم، به سمت شرکت های سرزمین اصلی روانه می شود و نتیجه اش وضع موجود است.

شما با تعارض فعالیت شرکت های سرزمین اصلی در مناطق آزاد چگونه مواجه شده اید؟

به هر حال شرکت های سرزمین اصلی شناخته شده ترند، سرمایه آنها بیشتر است، اسم آنها بیشتر شنیده شده و قدمت آشنایی مردم با آنها بیشتر است، پس طبیعتا راحت تر می فروشند. ما البته تلاش کرده ایم خودمان را بشناسانیم، ولی هزینه رقابت تبلیغاتی میان ما و آنها نابرابر است.

سرانجام این رقابت نابرابر هم قابل پیش بینی نیست، چون شرایط هر روز در حال تغییر است ولی در حال حاضر شرکت های سرزمین اصلی بخشی از پرتفوهای به ویژه اموال و مسئولیت مناطق آزاد را به خود اختصاص داده اند.

شرکت های بیمه مناطق آزاد به جز این که در سندیکای بیمه گران عضوند، تشکل مستقلی برای دفاع از منافعشان ندارند؟

متاسفانه خیر. هنوز تشکل مستقلی به این منظور ایجاد نشده و مسائل این شرکت ها در سندیکا مطرح می شود. البته کمیته ای درون سندیکا در حال شکل گیری است که مسائل بیمه ها در مناطق آزاد را پیگیری کند.

پیش از این رئیس کل بیمه مرکزی موضوع ادغام شرکت های بیمه را مطرح کرده بود. به نظر شما آیا ممکن است شرکت های بیمه مناطق آزاد را با ادغام، به یک شرکت واحد تبدیل کنیم تا ظرفیت فعالیت آن نیز افزایش یابد؟

یقیناً بخش عمده ای از سهامداران با این موضوع موافقت ندارند. دست کم درباره سهامداران بیمه آسماری مطمئنم که چنین نظری مورد استقبال نیست، چون به هر حال هر شرکتی با هدفی تشکیل شده و ممکن است اهداف شرکت ها با هم یکسان نبوده و یا در مواردی با هم در تعارض باشد، بنابراین به نظر نمی رسد این رویه مطلوب سهامداران شرکتها باشد.

شما به هزینه گزاف تبلیغات اشاره کردید. چرا از استارت آپ ها برای معرفی محصولات و توسعه فعالیت هایتان کمک نمی گیرید؟

ما به این کار علاقه مندیم و با تعدادی از آنها هم مذاکره کرده ایم. الان هم مرحله تبادل نظر با آنها در جریان است و می خواهیم توافقاتی انجام دهیم. تصور می کنم تا اواخر مهر ماه، همکاری با استارت آپ ها را شروع کنیم.

من معتقدم مجموعه های دانش بنیان می توانند به شرکت هایی که حجم عملیات و بودجه تبلیغات آنها زیاد نیست، به خوبی کمک کنند.

بسیاری از شرکت های خدمات رسان، میزان رضایت مشتریان خود از نحوه دریافت خدمت را می سنجند. بیمه آسماری هم چنین کاری می کند؟

به صورت مدون خیر! یعنی سیستم CRM در شرکت تا کنون وجود نداشته است. البته نظرسنجی به صورت میدانی اتفاق افتاده و در جوامع هدف از بیمه گزاران و بیمه شدگان نظرسنجی هایی داشته ایم، اما به صورت سیستماتیک این کار انجام نمی شده است.

البته به تازگی در حال راه اندازی این سیستم هستیم و این هدف به زودی محقق می شود، اما به طور کلی نتیجه نظرسنجی ها حاکی از رضایت نسبی بیمه گزاران ماست.

درباره نبود فرهنگ بیمه در کشور ما بسیار صحبت شده است. از دیدگاه شما، فرهنگ سازی در این زمینه چطور شکل می گیرد؟

نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و آگاهی سازی نسبت به صنعت و کارکرد بیمه بی بدیل است. باید ابعاد مختلف بیمه را برای مردم تشریح کرد. در حال حاضر بسیاری از مشکلاتی که برای بیمه گزاران پیش می آید، ناشی از عدم اطلاع آنهاست.

بسیاری از بیمه گزاران حتی بیمه نامه خودروی خود را یک بار مطالعه نمی کنند. آنها نمی دانند که باید بیمه را به چشم یک قرارداد نگاه کنند. نمی شود یک طرف قرارداد به تعهدش عمل کند و طرف دوم فقط از منافع آن منتفع شود.

فرهنگ سازی نسبت به بیمه و مزایای آن باید به طور گسترده صورت بگیرد و البته بیمه مرکزی هم در این زمینه مسئولیت قابل توجهی دارد. به طور کلی اگر سطح آگاهی جامعه نسبت به بیمه و ابعاد آن افزایش یابد، بسیاری از مشکلات به ویژه در زمان پرداخت خسارت کاهش می یابد. در بسیاری از موارد، بیمه گران دوست ندارند به تعهداتشان عمل نکنند، اما چه کنند که طرف دیگر قرارداد به تعهدش عمل نکرده است.

منبع:پایگاه اقتصادی خرد وکلان

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا