اقتصادناب_برخی از شرکتهای فروش کلاسهایی برای کمک به شرکتهای بیمه و سیستم بازنشستگی خدمات عمومی (CSRs) ارائه میدهند. بسیاری از این کلاسها یک هفته طول میکشد و دارای هزینههای جانبی و مخارج سفر است.
به گزارش اقتصادناب به نقل از بیمه داری نوین با شروع به فعالیت یک نمایندگی بیمه، آخرین موضوعی که به آن فکر میشود بحث آموزش کارمندان است. حتی اگر در شروع فعالیت هیچگونه نیرویی وجود نداشته باشد، چشمانداز توسعه شرکت ایجاب میکند بحث آموزش در دستور کار قرار گیرد.
شرکت باید مشخص کند که چه کسانی را میخواهد آموزش دهد و هدف از هر دوره آموزشی را تعیین کند. پس از آن نوع برنامه آموزشی، حائز اهمیت خواهد بود. برنامه آموزشی سالانه برای هر یک از کارکنان را باید توسعه داد و آن را دنبال کرد تا به اهداف آموزشی رسید. اما چه کسانی را باید آموزش داد و چرا؟ در ادامه به آن پرداخته میشود.
تازهواردان
یک نیروی کار تازه استخدامشده که هنوز مجوز فعالیت ندارد، در مورد اصول پایهای بیمه و آشنایی با مقررات خاص هر ایالت، نیاز به آموزش خواهد داشت. در اکثر ایالات لازم است که یک نماینده در دورههای بیمهای موردنیاز شرکت کرده و گواهینامه آن را کسب کند.
در برخی موارد نیروی کار تاز استخدامشده ممکن است به چندین کلاس در حوزههای مختلف بیمه نیاز داشته باشد. همچنین ارائه آموزش برای تازه استخدامشدهها در مورد فرایندهای استاندارد انجام کارشان، ضروری است.
کارمندان فعلی
کارمندان مجاز نمایندگیها باید از هر گونه تغییر در مقررات و بیمهنامهها آگاه باشند. در اکثر ایالات وجود برنامه آموزشی مداوم برای تمدید مجوز فعالیت، اجباری است. بسیاری از نمایندگیهای موفق از کارمندانشان درخواست میکنند تا در یک رشته بیمهای خاص تخصص یابند.
توسعه مداوم
اهداف نهایی برای هر نمایندگی را میتوان در ارائه خدمات عالی به مشتریان و به دست آوردن تخصص خلاصه کرد. هر کدام از کارمندان در نمایندگیها به توسعه مداوم مهارتهایشان نیاز خواهند داشت. این شامل آموزش دیدن در مورد فرایندهای استاندارد فعالیت نمایندگی و روند کاری آن است. همچنین موضوع استفاده از تکنولوژی در چارچوب ارائه خدمات به مشتریان و نیز کل فعالیت نمایندگی حائز اهمیت است. اگر کسی تمایل دارد دانشش را در حوزه جدید مانند بازاریابی گسترش دهد، لازم است در برنامه آموزشی تدوینشده شرکت کند.
روشهای آموزشی که هرکدام از نمایندگیها و شرکتها در قالب آن میتوانند کارمندان خود را آموزش دهند در ادامه ذکر شده است.
مربیگری
یکی از موفقترین روشهای آموزش، مربیگری (Mentorship) است. از افراد موفق شرکت بخواهید تا تجارب و دانششان را در اختیار سایر افراد بگذارند و به آنها کمک کنند تا فرایند کسبوکار را یاد بگیرند. این یک روش عالی برای شرکتها و نمایندگیهایشان است.
بررسی تماسهای ضبطشده
هیچکس از شنیدن صدای خود در تماس تلفنی لذت نمیبرد اما این یک روش عالی برای کمک به نمایندگیهای جدید و بررسی روش برخورد آنها با مشتریان است. بررسی تماسهای ضبطشده کمک میکند که آیا کارمندان به آموزش بیشتر در زمینه اصطلاحات بیمهای و بیمهنامهها احتیاج دارند یا خیر.
هنگام بررسی تماس کارکنان ابتدا به تماسها گوش دهید. سپس آن را با کارمندان بررسی کنید. آنها را در مورد چگونگی بهبود تجربه مشتریان راهنمایی کنید و فرایندهای بیمهای که هنوز بهطور کامل نمیتوانند درک کنند را برایشان تشریح کنید.
دورههای آموزشی مداوم
اکثرا ادارات بیمهای دولتی به منظور تمدید مجوز نمایندگیها از آنها میخواهند تا برای کارمندانشان کلاسهای آموزشی مازاد برگزار کنند تا بتوانند مجوزشان را تمدید کنند. برخی از ایالتها ممکن است کلاسهایی مانند اخلاق، بررسی خطاها و اشکالات را از نمایندگیها بخواهند. این امکان وجود دارد که بین کلاسهای تایید شده تنها یکی را انتخاب کرد.
ویدئو
امروزه یکی از بزرگترین منابع موجود برای آموزش کارمندان، مشاهده ویدئوهای آموزشی است. بسیاری از شرکتهای فروش، فروشندگان و مشاوران صنایع، فایلهای ویدئویی برای کمک به آموزش نمایندگان را به اشتراک میگذارند. این راهی سریع برای مرور فرایندهای ضروری و وظایف روزانه است.
آموزش شرکت فروش
برخی از شرکتهای فروش کلاسهایی برای کمک به شرکتهای بیمه و سیستم بازنشستگی خدمات عمومی (CSRs) ارائه میدهند. بسیاری از این کلاسها یک هفته طول میکشد و دارای هزینههای جانبی و مخارج سفر است.
قبل از فرستادن کارکنان خود، وضعیت را با نماینده بازاریابی محلی شرکت فروش بررسی کنید. آنها میتوانند مشخص کنند که آیا این کلاس برای کارکنان مفید خواهد بود یا خیر. همچنین از وجود هر گونه کمک هزینه موجود اطلاع کسب کنید.
برجسته کردن سمتها
در صنعت بیمه، سمتهای گوناگونی وجود دارد. عنوان سمتهایی را جستجو کنید که امکان دارد شما را زودتر به اهداف آموزشیتان برساند. سمتها میتوانند به کارکنان اعتماد بیشتری بدهند و کمک کنند خطا و اشتباهات کاهش یابد. علاوه بر این اطمینان مشتری را میتواند جذب کرده و اعتماد به نمایندگی را بیشتر کند.
آموزش فروشنده
بیشتر فروشندهها آموزشهای خود را در مورد محصولاتشان ارائه میدهند و نیز اطلاعاتی دارند که میتواند به شرکت در مسیر آموزش کارکنانش کمک کند. از فروشنده بپرسید که چه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهد که با تکنولوژی آنها، هنگام آموزش کارکنان از آن استفاده کنید.
وبینار
تعداد زیادی وبینار موجود در موضوعات مختلف وجود دارند، برخی از آنها رایگان و برخی هزینه کمی دارند. سعی کنید وبینارهایی که در راستای برنامه آموزشی شرکت قرار دارند را بهصورت آنلاین جستجو کنید. همچنین میتوان از شرکت فروش، فروشنده و سایر نمایندگیها پرسید که چه وبینارهایی را توصیه میکنند.
کنفرانسها
درحالیکه حضور در کنفرانس میتواند هزینهبر باشد، کنفرانسهای مناسب میتوانند در آموزش کارکنان کمککننده باشند. انجمنها اغلب بهعنوان بخشی از برنامه کنفرانسشان آموزش را ادامه میدهند اما ممکن است کلاسهایی در سایر زمینهها مانند فروش، بازاریابی و تکنولوژی نیز داشته باشند. همچنین برنامههای زیادی برای این موضوعات اختصاص داده شده که مفید خواهد بود. باید بودجه یک یا دو رویداد زنده در برنامه آموزشی گنجانده شود.
برنامه آموزشی نمایندگی
فرصتهای آموزشی زیادی وجود دارد. شما میتوانید یک برنامه آموزشی را برای نمایندههای کنونی و تازهوارد تهیه کنید. این برنامه باید شامل سیستمهای مدیریت، ارزیابان تطبیقی، وبسایتهای شرکت فروش، وبسایت نمایندگی بیمه، ثبتاسناد، فرایندهای روزانه نمایندگی و انتظارات خدماتی مشتریان باشد. برنامه آموزشی شما یک راهنما خواهد بود تا بدانید کارکنان به چه آموزشهایی احتیاج دارند. همچنین کارکنان متوجه خواهند شد که برای تکمیل دوره، چه آموزشهایی را باید ببینند.
فراموش نکنید که حداقل یک بار در سال برنامه آموزشی را مرور کنید. شما میخواهید ببینید که چگونه به اهداف خود دست مییابید و در صورت نیاز تغییرات لازم را اعمال کنید.
آموزش بخشی مهم در ایجاد یک نمایندگی موفق است. توسعه برنامه آموزشی به شما کمک میکند تا اعتماد را در نمایندگی جدید خود نهادینه کنید. همچنین تعهد شما به رشد مهارتهای کارکنان را تضمین میکند. بر روی آموزش تمرکز کنید، مطمئنا متوجه بهبود رشد کارکنان و تجربه خوب مشتریان خواهید شد.