اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

افزایش پوشش بیمه ای ناآرامی های مدنی در جهان

خانهبیمه

 

افزایش پوشش بیمه ای ناآرامی های مدنی در جهان

 

بیمه

 

کد خبر: ۱۴۶۴۱۳

 

بوسیله حسین غیوری در فروردین ۲۱, ۱۴۰۲  ۰

 

اقتصادناب_اعتصاب‌ ها و شورش ‌ها از سال ۲۰۱۵ گسترش یافته و تشدید شده ‌اند که موجب وحشت پذیره ‌نویسان شده و به افزایش هزینه ‌های پوشش بیمه دامن می ‌زند.

به گزارش اقتصادناب ناآرامی ‌های مدنی بیش از ۱۰ میلیارد دلار خسارت به بیمه و بیمه اتکایی در سراسر جهان از سال ۲۰۱۵ وارد آورده است در حالی که کمتر از یک میلیارد دلار ناشی از حملات تروریستی خسارت وارد کرده است و این امر بیمه گران را ترسانده و موجب افزایش هزینه ‌های پوشش بیمه ای شده است.

 

این ارقام در گزارشی از کارگزار بیمه هودن نشان می ‌دهد چگونه افزایش نارضایتی، ناشی از افزایش هزینه‌ های زندگی و سایر فشارهای اجتماعی و تحریک شده توسط رسانه ‌های اجتماعی، باعث افزایش فراوانی و اندازه خسارت دعاوی اعتصاب ‌ها، شورش‌ها و … در بیمه شده است. بیمه ترافیک مدنی معمولاً مالکان دارایی را در برابر آسیب در چنین قسمت هایی پوشش می دهد.

 

تام بردبروک، مدیر اجرایی کسب و کار بیمه تخصصی هودن، به فایننشال تایمز گفت: «ما در ۲۰ سال گذشته از یک بازار نسبتاً بدون ضرر به بازاری رسیده ‌ایم که متحمل ضررهای جدی شده است.»

 

این گزارش به تظاهرات شیلی در سال ۲۰۱۹ اشاره می ‌کند که به قسمت‌ هایی از خشونت و غارت منجر شد که به سوپرمارکت ‌ها، داروخانه ‌ها و زیرساخت‌ های حمل ‌و نقل آسیب رساند. تظاهرات «جان سیاه‌ پوستان مهم است» در سال بعد در ایالات متحده، با ناآرامی ‌ها در چندین شهر که شامل برخی خرابکاری ‌ها و غارت ‌ها و پرداخت بیمه در ۲۰ ایالت بود و همچنین ناآرامی‌ های ۲۰۲۱ آفریقای جنوبی ضربه دیگری برای بیمه‌ گران بوده است.

 

رواج پرداخت‌ های مربوط به ناآرامی‌ های مدنی چرخشی را از دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ نشان می ‌دهد یعنی در زمانی که تروریسم بر بازار بیمه گسترده ‌تر تحت پوشش خشونت سیاسی تسلط داشت. تروریست ها از آن زمان تمرکز خود را به هدف قرار دادن غیرنظامیان در حملاتی معطوف کرده اند که خسارات بیمه ای بسیار کمتری برجای گذاشته است.

 

هودن گفت، در آفریقای جنوبی، خسارت های بیمه شده در سال های اخیر ناشی از اعتصابات، شورش ها و آشوب های مدنی بیشتر از خسارت های ناشی از بلایای طبیعی بوده است.

 

برخی از شرکت ‌های بیمه و بیمه‌ گرهای اتکایی با برداشتن پوشش و افزایش قیمت ‌ها در کل واکنش نشان داده ‌اند. در بخش گسترده‌ تر بیمه خشونت سیاسی، که شامل بیمه نامه هایی نیز می ‌شود که دارایی ‌ها را در برابر آسیب ‌های ناشی از جنگ پوشش می‌ دهد، قیمت ‌ها از پایین ‌ترین سطح اخیر خود در سال ۲۰۱۸، ۸۰ درصد افزایش یافته است.

 

تهاجم روسیه به اوکراین تأثیر جدی بر بیمه‌ گران خشونت سیاسی داشته است، به طوری که پرداخت برای ساختمان ‌های ویران شده یکی از بخش‌ های اصلی مطالبات پرداختی توسط شرکت‌ های حمل‌ و نقل و معمولاً به شرکت‌ های غربی فعال در این کشور است.

 

بردبروک درباره این شرایط بیمه در اوکراین گفت: «بسیاری از خسارات [هنوز] ناشناخته است».

 

هودن گفت که امسال «شروع شومی» داشته است و اعتراضات در سراسر برزیل و پرو باعث خسارات بیشتر شده است. بردبروک گفت که اعتراضات بازنشستگی در فرانسه و ناآرامی ‌های زندگی سیاه ‌پوستان مهم است نشان می ‌دهد که اختلال در اقتصادهای بزرگ به طور فزاینده‌ ای باعث نگرانی بیمه‌ گران شده است.

 

گزارشی که در اوایل سال جاری از سوی شرکت بیمه آلمانی آلیانز منتشر شد، تاکید کرد که وقوع اعتصابات، شورش ‌ها و آشوب‌ های مدنی «نه تنها در سال ‌های اخیر افزایش یافته، بلکه شدیدتر و فاجعه‌ بارتر شده‌ اند».

 

سرجان تودوروویچ، مدیر بخش راهکارهای خشونت سیاسی و محیط خصمانه در شاخه تخصصی آن، نوشت که «اثر گالوانیزه ‌کننده سریع رسانه ‌های اجتماعی به این معنی است که ناآرامی می ‌تواند در چندین مکان به طور همزمان رخ دهد، و برای مثال، زنجیره‌ های خرده‌ فروشی می ‌توانند در یک رویداد متحمل ضررهای متعدد شوند.»

 

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا