ضرورت ایجاد توازن در حفظ منافع بیمهگزار، بیمهگر و سهامدارانیزداندوست مطرح کرد:
اقتصادناب_یزدان دوست با اشاره به ضرورت اجرایی شدن ماده۵۰ قانون بیمه شخصثالث عنوان کرد: امیدواریم این قانون با جدیت بیشتری پیگیری شود تا حق و حقوق شرکتهای بیمه تضییع نشود زیرا ما هم سهامداران خود را داریم و باید به آنها پاسخگو باشیم.
به گزارش اقتصادناب از روابط عمومی بیمه ملت،آیین افتتاح شعبه این شرکت در استان هرمزگان با حضور علیرضا یزداندوست مدیرعامل، داود قاسمپور دیزجی رئیس هیئت مدیره، محمدتقی چراغی نایب رئیس هیئت مدیره، جمعی از مدیران استان هرمزگان و همچنین معاونان، مدیران و نمایندگان بیمه ملت برگزار شد.
مدیرعامل شرکت بیمه ملت با اشاره به ضرورت فعالیت شعب شرکتهای بیمه در سطح استانها گفت: بدون شک تسریع و تسهیل امور بیمهگزاران از مهمترین جنبه فعالیت شعب استانی شرکتهای بیمه محسوب میشود و یقینا شرکت بیمه ملت نیز همانند سایر شرکتهای بیمه در این زمینه به دنبال تقویت شعب خود در حوزههای سختافزاری، نرمافزاری و نیروی انسانی است.
علیرضا یزداندوست تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر این تصور وجود دارد که شرکتهای بیمه خسارتهای ایجاد شده را به سختی پرداخت میکنند و در این زمینه مقاومتهایی وجود دارد اما در واقعیت اینگونه نیست و همه فعالان این صنعت در تلاشاند تا بیشترین انتفاع را به بیمهگزاران برسانند.
وی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن ماده۵۰ قانون بیمه شخصثالث عنوان کرد: امیدواریم این قانون با جدیت بیشتری پیگیری شود تا حق و حقوق شرکتهای بیمه تضییع نشود زیرا ما هم سهامداران خود را داریم و باید به آنها پاسخگو باشیم؛ عمده سهامداران بیمه ملت بازنشستگان گرانقدر کشوری هستند و به همین دلیل ما در مجموعه بیمه ملت در تلاشیم تا کمترین حقوقی هم از بیمهگزاران و بیمهگرها و هم از سهامداران که عمده آنها از بازنشستگان زحمتکش هستند ضایع نشود و باید توازن را بین مسئولیتهایی که در جامعه بر عهده داریم و بین مسئولیتهایی که سهامداران بر دوش ما گذاشتند برقرار کنیم.
مدیرعامل شرکت بیمه ملت اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال این هستیم تا صنعت بیمه را در فضای اقتصادی و اجتماعی کشور بهتر و بیشتر جا بیندازیم و همواره در کنار آحاد مردم باشیم تا بتوانیم باری را از روی دوش آنها برداریم.
وی خطاب به کارکنان و شبکه فروش بیمه ملت در استان هرمزگان گفت: باید در این روزها تلاش کنیم تا با افزایش همافزایی درون مجموعه، در راستای ارتقاء فرهنگ بیمه در سطح استان و سپس کشور قدمهایی موثر برداریم. در کنار رقابت و شرایط حرفهای به طور حتم افزایش شعب باعث ارتقای این فرهنگ در کشور میشود.
یزداندوست در بخش دیگری از سخنانش در تشریح عملکرد سه ماهه این شرکت با اشاره به رشد فروش این شرکت در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: بیمه ملت در بهار ۱۴۰۲ با ثبت یک رکورد، حق بیمه تولیدی خود را به بیش از ۷۷۰ میلیارد تومان رساند که این رقم نسبت به سال گذشته، ۸۱ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: آمار فروش ما در خرداد ماه امسال، جهش قابل ملاحظهای داشت و نسبت به خرداد ماه سال ۱۴۰۱، رشد ۲۱۵ درصدی را تجربه کرده که یک رشد کمنظیر در تاریخ فعالیتهای شرکت است.
بر اساس اعلام یزداندوست، بیمه ملت در حالی فروش خود را به میزان ۸۱ درصد در سه ماه ابتدای سال افزایش داده است که نسبت خسارت این شرکت در مقایسه با سال گذشته، کاهش پیدا کرده است.
مدیرعامل بیمه ملت، تصریح کرد: نسبت خسارت شرکت در بهار ۱۴۰۲ با وجود رشد فروش، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴ درصد کاهش پیدا کرده که نشان میدهد بیمه ملت در مدیریت ریسک، موفق عمل کرده است.
وی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بیمه ملت، گفت: در مجمع شرکت که بهزودی برگزار خواهد شد، سهامداران شاهد عملکرد موفق شرکت خواهند بود.
یزداندوست خاطر نشان کرد: در سال گذشته توانستیم با تلاش و کوشش اعضای شبکه فروش و همکاران و حمایتهای سهامداران و اعضای هیئت مدیره شرکت و سایر عزیزانی که ما را در امر ارزیابی خسارت و خدمترسانی یاری نمودند با ثبت یک عملکرد موفق، به سودی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان دست پیدا کنیم که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۰، بیش از ۴ برابر شده است که لازم میدانم از تک تک این عزیزان قدردانی نمایم.
مدیرعامل بیمه ملت افزود: امیدواریم با تکرار موفقیت سال گذشته و بهبود هرچه بیشتر شاخصهای بیمهگری، در سال ۱۴۰۲ بار دیگر در میان برترینهای صنعت بیمه قرار بگیریم.
وی در پایان سخنانش افتتاح یک شعبه استانی دیگر بیمه ملت را ظرف دو هفته آتی نوید داد.
امیرحسین قربانی معاون توسعه بازار بیمه ملت با بیان اینکه سیاست و استراتژیهای حال حاضر شرکت بر بستر ارزیابی و مدیریت صحیح ریسک است، تاکید کرد: استراتژی اصلی ما بر این است که ملاک فروش بیمهنامه نباید به هرقیمتی باشد بلکه ملاک انتخاب بیمهگزاران، ارائه خدمات شایسته در کنار قیمت عادلانه و مناسب است و بر این اساس ملاک عمل ما نیز تعیین قیمت واقعی در کنار ارائه خدمات مناسب و با کیفیت است تا ضمن مدیریت ریسک صحیح، امانتدار بازنشستگان کشوری به عنوان سهامداران شرکت باشیم.
وی افزود: از سوی دیگر ملاک ما برای ارزیابی و انتخاب نماینده برتر نیز صرفا تولید حق بیمه نبوده و ضریب ریسک ملاک اصلی ارزیابی است تا با مدیریت صحیح فروش، بتوانیم انتخاب اول بیمهگزاران باشیم.