شرکت های بیمه ای، منابع ۲۷ درصد اما محتوا …! + نمودار
نقش شبکههای اجتماعی در صنعت بیمه
به گزارش اقتصادناب به نقل ازشرکت دادهکاوی لایف وب امروزه با گسترش شبکههای اجتماعی، نقش آنها در زندگی کاری و فردی انسانها غیر قابل انکار است. صنعت بیمه نیز با توجه به نیاز به ارتباط مستقیم با آحاد جامعه، از این قضیه مستثنی نیست. به عنوان مثال در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰، بیش از ۳۱ هزار منبع اینستاگرامی (نمایندگان، صفحات خبری و غیره) حداقل یکبار مطالب خود را به ۱۴ شرکت بیمهای اختصاص دادهاند. از آنجایی که تنها ۱۴ شرکت بیمهای به صورت ماهانه اطلاعات مربوط به عملکرد خود را منتشر میکنند، این گزارش مختص به این ۱۴ شرکت بیمهای است و در ادامه منظور از “شرکتهای بیمه”، شرکتهای بیمه البرز، آسیا، پارسیان، پاسارگاد، تجارتنو، دانا، دی، سامان، کوثر، ما، معلم، ملت، میهن و نوین میباشد.
منابع و محتوای منتشر شده در مورد صنعت بیمه را میتوان به چهار قسمت سایتهای خبری، تلگرام، توییتر و اینستاگرام تقسیمبندی کرد. از میان چهار منبع ذکر شده، سهم محتوای تولید شده در مورد شرکتهای بیمه در توییتر کمتر از یک درصد است و بیشتر آن نیز مربوط به اخبار بورسی این شرکتها میباشد. در سوی دیگر، اینستاگرام با ۶۲ درصد و تلگرام با ۳۱ درصد بیشترین محتوای تولید شده در شش ماه نخست سال ۱۴۰۰ را داشتهاند. شکل ۱ سهم هر یک از بسترها را در تعداد محتوای منتشر شده در مورد شرکتهای بیمه نمایش میدهد. همانطور که مشخص است با توجه به اینکه فعالیت نمایندگان به عنوان یکی از منابع تولید محتوا در شبکه اینستاگرام و تگلرام بیشتر است، محتوای تولیدی نیز در این دو بستر بیشتر میباشد. سهم ۴/۵ درصدی محتوای خبر (سایتهای