اخبار مهماقتصادیبیمهمقالاتویژهپیشخوان

ریسک گریزی مدیران بیمه در سایه کم دانشی

اطلاعات در صنعت بیمه فریز شد

تفکر انحصاری در ارایه اطلاعات از سوی مدیران رده بالا به ستاد و نهایتا به شبکه فروش سبب انجماد اطلاعات در بازار بیمه شده که به مغفول ماندن برخی رشته های بیمه ای و تداوم استراتژی ثالث فروشی دامن زده است.

به گزارش اقتصادناب،چسبندگی بازار بیمه به رشته ثالث سبب شده بسیاری از شاخه های رشته های بیمه ای مانند مسئولیت و … مغفول بماند.

ولع جذب نقدینگی که به راحتی با فروش ثالث تامین می شود سبب شده بیمه گران تمرکز خود را بر ثالث فروشی بنا نهند و این استراتژی به دلیل فقدان اطلاعات کافی در خصوص انواع رشته های بیمه به نمایندگان نیز منتقل شده است.

ریسک گریزی مدیران بیمه ای برای ورود به بازار های جدید در نتیجه ضعف اطلاعات انها در خصوص رشته های مختلف بیمه ای و سهل الوصول بودن فروش ثالث سبب شده این ندانستگی به شبکه فروش هدایت شود.

مغفول ماندن رشته های مختلف بیمه ای در بازار بیمه های مسئولیت بیش از سایر رشته ها خود را نشان می دهد در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نوع محصول مسئولیت در بازار بیمه وجود دارد که عملا از سوی شرکتهای بیمه به بیمه گزاران عرضه نمی شود چرا که نمایندگان و شبکه فروش اطلاعات کمی در خصوص این رشته ها دارند به دلیل اینکه دانش کافی از سوی مدیران به شبکه فروش منتقل نشده است.

تجارب بسیاری از نمایندگان نشان داده که در بسیاری از موارد نماینده تلاش کرده یک رشته بیمه ای را در بازار عرضه کند؛ اما به دلیل اطلاعات کم به ناچار به ستاد مراجعه کرده و ستاد نیز به علت کم دانشی نتوانسته به نماینده در خصوص این رشته اطلاعات کافی را منتقل کند .

مغفول ماندن برخی رشته های بیمه ای تنها به بازار مسئولیت خلاصه نمی شود و این بی توجهی در بازار بیمه های مهندسی نیز دیده می شود .

تجارب صدور بیمه های مهندسی نشان می دهد اساسا این رشته بیمه در انحصار افراد خاصی بوده که دانش این رشته را به شبکه فروش منتقل نکرده اند و این امر سبب شده این رشته بخصوص در شهرستانها مغفول بماند.

نکته قابل تامل اینجاست که فوت کوزه گری فروش برخی رشته های بیمه ای و اطلاعات مربوط به آنها معمولا از سوی برخی به شبکه فروش منتقل نمی شود چرا اساسا برخی نمی خواهند رغیبی برای خود داشته باشند تا بازار را نزد خود نگاه دارند.

این گزارش حاکی است ، عدم انتقال دانش از سوی مدیران به شبکه فروش در برخی رشته های بیمه ای عملا سبب شده برخی رشته ها نه تنها مغفول بماند که چه بسا پس از مدتی از بازار حذف می شود.

تفکر انحصاری در ارایه اطلاعات از سوی مدیران رده بالا به ستاد و نهایتا به شبکه فروش سبب انجماد اطلاعات در بازار بیمه شده که به مغفول ماندن برخی رشته های بیمه ای و تداوم استراتژی ثالث فروشی دامن زده است.

ضمن اینکه کم دانشی از یک سو و عدم انتقال دانسته ها به شبکه فروش سبب ریسک گریزی مدیران شده و این امر بی توجهی به بسیاری از رشته های بیمه ای را منجر گشته است.

اگر چه طی سالهای اخیر به دلیل تمرکز نهاد نظارتی بر فروش بیمه های عمر و تکلیف برنامه ششم توسعه دانش فروش بیمه های عمر در بازار بیمه افزایش یافته و نمایندگاه و شبکه فروش اطلاعات قابل توجهی در خصوص این رشته بیمه ای پیدا کرده اند اما انجماد اطلاعات در خصوص بسیاری از رشته های بیمه مشهود است بیمه های مسئولیت ، مهندسی ، باربری و …

مقاله:سارامهاجرانی سردبیر سایت اقتصاد ناب

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا