خدمات بیمهای اربعین؛ منوط به ثبت نام در «سماح»
به گزارش اقتصادناب به نقل از روابط عمومی حج و زیارت؛ حجتالاسلام صحبتالله رحمانی، مدیرکل برنامهریزی و نظارت عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی، نامنویسی از زائران اربعین حسینی در سامانه سماح و زیر نظر کمیته ثبت نام و اعزام که به عهده سازمان حج و زیارت است، انجام میگیرد؛ در این سامانه موضوع بیمه و خدمات درمانی هلال احمر نیز وجود دارد.
وی افزود: بیمه یکی از الزاماتی محسوب میشود که خدمات قابل توجهی برای بیمهشدگان به دنبال دارد، بنابراین توصیه میکنیم که تمامی زائران در زمان ثبت نام در سماح ضمن تکمیل اطلاعات، هزینههای بیمه ۱۵ هزار تومان و خدمات درمانی هفت هزارتومان را واریز کنند. هزینه بیمه برای زائران اربعین نسبت به سال گذشته تغییری نکرده اما تعهدات بیمه افزایش یافته است.
رحمانی با اشاره به خدمات بیمهای برای زائران اربعین گفت: خدمات بیمهای فقط شامل زائرانی میشود که در سامانه سماح ثبت نام کنند و با گذرنامه معتبر از مرزهای قانونی کشور به عراق عزیمت میکنند و به کشور بازمیگردند.
وی افزود: معیار محاسبه مدت پوشش بیمهای، مهر ورود و خروج اداره گذرنامه نیروی انتظامی کشور در مبادی خروجی و ورودی است و طبق تعهدات ذیل خدمات مناسبی از سوی شرکت بیمهگر صورت میپذیرد.
وی به تعهدات شرکت بیمهگر برای ثبت نام کنندگان در سماح اشاره کرد و گفت: پرداخت هزینههای درمانی، بستری، بیمارستانی، اعمال جراحی به علت بیماری یا حادثه برای هر یک از بیمهشدگان تا سقف ۲۷۵ میلیون ریال معادل ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
رحمانی افزود: پرداخت هزینههای درمانی سرپایی و پاراکلینیکی هر یک از بیمه شدگان نیز تا سقف ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال معادل ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین پرداخت غرامت فوت به هر علت(عمر زمانی) هر یک از بیمهشدگان به میزان ۴۰۰ میلیون ریال معادل ۴۰ میلیون تومان انجام میگیرد.
وی به پرداخت غرامت فوت ناشی از حوادث اشاره کرد و گفت: پرداخت غرامت ناشی از فوت بر اثر حوادث نیز به میزان مبلغ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال معادل ۲۴۰ میلیون تومان انجام میگیرد. پرداخت غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حوادث برای هر یک از بیمه شدگان نیز تا سقف دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال معادل ۲۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
رحمانی در پایان گفت: طبق تعهدات شرکت بیمهای پرداخت خسارت مستلزم مدارک لازم است، در صورت ایجاد هرگونه خسارت برای هر یک از بیمهشدگان، حداکثر ظرف مدت ۹۰ روز از تاریخ وقوع حادثه میبایست به بیمهگر اعلام شود و متعاقب آن مدارک و مستندات ارسال شود.
منبع:ایرنا