اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

حضور ریتون،خلق رقابت در سپهر فناوری صنعت بیمه

اقتصاد ناب_افزایش تعداد بازیگران صنعت بیمه و وجود ذی‌نفعان مختلف در اکوسیستم بیمه‌گری، تنوع و افزایش تعداد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات را دوچندان می‌کند و اینجاست که شرکت‌هایی مانند ریتون می‌توانند با ایجاد فضای حرفه‌ای به شناسایی نیاز ذی‌نفعان بپردازند و سرویس‌های مبتنی‌بر فناوری را توسعه دهند.

به گزارش اقتصادناب شرکت ریتون با هدف تامین زنجیره کامل محصولات و خدمات مورد نیاز در صنعت بیمه از طریق ارائه راهکارهایی جامع و مبتنی‌بر فناوری و داده‌محوری به جمع فناوران صنعت بیمه پیوست تا مسیری تازه در سپهر بیمه کشور در خلق نوآوری ایجاد کند.

 چرا ایجاد ریتون در صنعت بیمه ضرورت داشت؟

صنعت بیمه ایران درحال گسترش است؛ به‌طوری که تعداد شرکت‌های بیمه تخصصی اعم از بیمه زندگی و اتکائی افزایش یافته و شرکت‌های جدید دیگری نیز درحال دریافت موافقت اصولی و پروانه تاسیس هستند.

از طرفی شرکت‌های فناور بیمه‌ای نیز با تصویب آیین‌نامه ۱۰۵ رو به افزایش هستند و همه این رخدادها، حکایت از توسعه زیست‌بوم صنعت بیمه دارد.

از سوی دیگر رشد فناوری اطلاعات در صنعت بیمه ایران نسبت به روند افزایشی شرکت‌های بیمه، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوآورانه اندک است. در این راستا برای اینکه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در پهنه بازار بیمه کشور توسعه یابد، باید شرکت‌های فناوری که با هدف تهیه زیرساخت‌ها و طراحی گستره خدمات برخط فعالیت می‌کنند، افزایش یابند؛ چراکه فضای رقابتی، بهبود زیرساخت‌های آی‌تی و خدمت‌رسانی بهینه به مشتری را رقم خواهند زد.

بدون شک رقابت حرفه‌ای و فناورانه در صنعت بیمه کشور در کنار یک نگاه استراتژیک کلان‌ و بلند مدت می‌تواند به توسعه صنعت بیمه در حوزه تحول دیجیتال نیز منجر شود.

اکوسیستم صنعت بیمه شامل ذی‌نفعان مختلفی است، از شرکت‌های بیمه گرفته تا کسب‌وکارهای نوآور و شبکه بزرگ فروش، بازاریابان، ارزیابان خسارت و مشتریان بیمه. این زنجیره که درنهایت به خلق ارزش برای مشتری می‌انجامد نیازمند توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در ابعاد مختلف است. در غیر این صورت نمی‌توان انتظار تعمیق و تسهیل خدمت به بیمه‌گذار را داشت.

ضعف کراینشورنس در صنعت بیمه مصداق واضحی است که بر ضرورت ایجاد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات فناورانه صحه می‌گذارد. از طرف دیگر فراهم‌شدن شرایط بیمه‌گری باز در صنعت بیمه همیشه به‌عنوان یک چالش مطرح بوده است. در این راستا به نظر می‌رسد، حضور شرکت‌های فناور و ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات می‌تواند منجر شود تا در یک فضای رقابتی، بازیگران مختلف صنعت بیمه با اتصال به سرویس‌ها و APIهای متنوع ارائه‌شده خدمات جدیدی به ذی‌نفعان ارائه دهند.

براساس آنچه در بالا بدان اشاره شد، افزایش تعداد بازیگران صنعت بیمه و وجود ذی‌نفعان مختلف در اکوسیستم بیمه‌گری، تنوع و افزایش تعداد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات را دوچندان می‌کند و اینجاست که شرکت‌هایی مانند ریتون می‌توانند با ایجاد فضای حرفه‌ای به شناسایی نیاز ذی‌نفعان بپردازند و سرویس‌های مبتنی‌بر فناوری را توسعه دهند.

ریتون بازیگری فناور در صنعت بیمه کشور

«ریتون» با هدف ارائه راهکارهای جامع، نوین و فناوری‌محور بیمه‌گری و با رویکرد پوشش خلاهای فعلی زیست‌بوم بیمه کشور در حوزه راهکارهای نرم‌افزاری و زیرساختی، فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت قصد دارد با ارائه معماری فنی به‌روز و استاندارد در کنار ساختاری چابک و جوان، بسترساز تغییر و تحول در حوزه فناوری صنعت بیمه شود.

اما در کنار راهبردهای ریتون، نقطه عطف دیگری که سبب می‌شود این شرکت بتواند با اتکا و ثبات بیشتری در بازار بیمه ایران فعالیت کند، پشتوانه این شرکت است به‌طوری که ریتون ادامه فعالیت‌های بیمه‌ای داتین و بیمه پاسارگاد است. ریتون حالا با بیش از صد همکار متخصص و خبره فناوری اطلاعات و حوزه بیمه، تلاش می‌کند تا زیرساخت‌های مدنظر بازیگران صنعت بیمه را با به‌کارگیری بیشتر فناوری اطلاعات آماده کند و تحول دیجیتال را در صنعت بیمه رقم بزند.

مدت‌هاست که ایجاد تحول دیجیتال از سوی بازیگران صنعت بیمه مورد تمرکز قرار گرفته اما بعضا به تکرار رسیده تا جایی که در عمل نمود عینی مشاهده نمی‌شود. بر کسی پوشیده نیست که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات فناورانه می‌توانند با ایجاد لایه‌های توسعه‌ای در مسیر زنجیره خلق ارزش برای مشتری سهم به‌سزایی در سرعت‌گرفتن تحول دیجیتال ایفا کنند.

در همین زمینه فرهنگ فرزان، مدیرعامل ریتون درخصوص چشم‌انداز این شرکت می‌گوید: «عمده فعالیت‌های فناورانه ریتون به تامین لایه‌های زیرساختی نرم‌افزاری برای ارائه‌دهندگان انواع خدمات بیمه‌ای معطوف خواهد بود و تلاش می‌شود تمامی نیازهای آنها پوشش داده شود. فعالیت ریتون صرفا منحصر به توسعه یک نرم‌افزار Core بیمه‌گری نخواهد بود؛ بلکه این زیرساخت بزرگ‌مقیاس را شرط لازم برای ارائه خدمات نوآور و بسترساز ظهور راهکارهای خلاق و داده‌محور می‌داند. ریتون قصد دارد بستری ایجاد کند تا علاوه‌بر اینکه زنجیره کامل نیازمندی شرکت‌های بیمه‌گر به‌عنوان بازیگران کلیدی و محوری صنعت پوشش داده می‌شود، سایر بازیگران و ذی‌نفعان از جمله بیمه‌گذاران حقیقی و حقوقی، ارزیابان خسارت و اینشورتک‌ها نیز بتوانند مبتنی‌بر این زیرساخت‌ نرم‌افزاری، نیازهای فناورانه خود را با اتصال به سرویس‌های متنوع ارائه‌شده مرتفع کرده و به فعالیت بپردازند.»

با توجه به آنچه گذشت، پیش‌بینی می‌شود شرکت ریتون می‌تواند با ایجاد فضایی جدید در زیست‌بوم فناوری صنعت بیمه نقش تسهیل‌گری در فرایند تحول دیجیتال و توسعه زیرساخت‌های آی‌تی صنعت بیمه ایفا کند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا