اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبانک و بورسدلار و ارزطلا وسکهپول وسرمایهپیشخوان

پایان بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ شروع کم‌رمق بازار سهام

اقتصاد ناب_شاخص کل بورس ۵ هزار واحد ریزش کرد/ شاخص هم‌وزن رشد کرد/ حجم معاملات خرد ۷.۱ میلیارد برگه سهم شد/ ارزش معاملات خرد به ۲ هزار و ۹۵۶ میلیارد تومان رسید/ ۸۴ میلیارد تومان پول حقیقی از سهام خرد خارج شد/ ۴۸۵ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت بیرون رفت

بازار سهام هفته سوم اردیبهشت‌ماه را کم‌رمق آغاز کرد. پایان بورس امروز در حالی رقم خورد که شاخص کل نزولی بود و شاخص هم‌وزن با وجود رشد، نتوانست انتظارات را برآورده کند.

به گزارش اقتصاد ناب به نقل از تجارت‌نیوز، پایان بورس امروز با حرکت متضاد شاخص‌های کل و هم‌وزن همراه بود. در این میان، حجم و ارزش معاملات خرد نیز در کف ماند تا نشان دهد بازار سهام هنوز از رمق کافی برای تحرکی پویا برخوردار نیست.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، بالغ بر ۶۳ درصد از نمادها منفی بودند. با این حال ارزش صفوف خرید از صفوف فروش پیشی گرفت. با وجود این، ارزش کل صفوف خرید و فروش بازار در پایان معاملات به ۷۰۰ میلیارد تومان هم نرسید!

عملکرد متضاد شاخص‌ها

شاخص کل بورس امروز با افت ۵ هزار و ۱۸۵ واحدی، معادل ۰.۲۳ درصد کاهش یافت و به سطح دو میلیون و ۲۵۹ هزار و ۷۳۱ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن اما امروز رشد کرد و ۱۹۲ واحد بالا رفت. به این ترتیب شاخص هم‌وزن با رشد ۰.۰۳ درصدی در سطح ۷۵۱ هزار و ۳۷ واحد قرار گرفت.

تراز پول حقیقی منفی شد

تراز پول حقیقی در سهام و حق تقدم‌ها امروز هم منفی بود و ۸۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. صندوق‌های درآمد ثابت هم امروز با خروج پول حقیقی روبه‌رو بودند و ۴۳۷ میلیارد تومان سرمایه از دست دادند.

حجم و ارزش معاملات خرد در کف ماند

حجم معاملات خرد سهام و حق تقدم در معاملات امروز بازار سهام به ۷.۱ میلیارد برگه سهم رسید که با ارزش ۲ هزار و ۹۵۶ میلیارد تومان انجام شد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا