اقتصادناب_رویکرد نوین صنعت بیمه طرح “مهر دانا” چگونه نیازهای بیمهای مردم را پوشش میدهد؟
فعالیتها و پوششهای بیمهای در ایران اگر چه نسبت به چند سال گذشته از رشد و توسعه بیشتری برخوردار شده، با این حال سنتی بودن بافت جامعه و محرومیت فرهنگی مردم، مهمترین عامل در عدم پذیرش برخی از مزایای اجتماعی بیمه محسوب میشود، لذا برای تکمیل گستره آن، فرهنگسازی یک ضرورت به شمار میرود.
به گزارش اقتصادناب به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، یکی از معیارهای توسعه در جوامع امروزی، رشد صنعت بیمه و گسترش ضریب نفوذ آن در میان اقشار مختلف است که این مهم در گرو استقرار فرهنگ مناسب در جامعه و اطلاع رسانی گسترده از خدمات و مزایای آن به مردم و افکار عمومی است.
شرکت بیمه دانا به عنوان دومین شرکت بزرگ بیمه خصوصی در کشور علاوه بر ایفای رسالت و مسوولیتهای اجتماعی خود، همواره از ظرفیتها و تواناییهای خود به منظور گسترش ضریب نفوذ بیمه و فرهنگسازی و فراهم کردن آرامش و آسایش مردم و بیمهگذاران، برنامهها و طرحهای جدیدی را در دستور کار دارد که یکی از مهمترین آنها، انعقاد تفاهمنامه بیمهای با بانک قرضالحسنه مهر ایران است.
دکتر ابراهیم کاردگر نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه دانا که اخیرا با حضور مرتضی اکبری همتای خود در بانک قرضالحسنه مهر ایران، تفاهم نامه مذکور را امضا کردند، درباره جزییات آن که به مدت ۵ سال ادامه خواهد داشت،گفت: هدف این شرکت ارائه خدمات بیمهای و فراهم کردن شرایط لازم برای بیمهگذاران و بخش گستردهای از جامعه از جمله رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برای دریافت تسهیلات مالی از این بانک است.
وی افزود: طبق تفاهمنامه به عمل آمده، جامعه هدف این طرح از این پس میتوانند بدون پیش پرداخت، کارمزد و ضامن، تسهیلات مالی از این بانک دریافت کرده و نیازهای بیمهای خود مانند بیمه شخص ثالث، بدنه، حوادث انفرادی، مسوولیت و آتشسوزی واحدهای مسکونی خویش را تامین کنند.
«مهر دانا» طرحی است که بین بیمه دانا و بانک قرضالحسنه مهر ایران منعقد شده که به موجب آن قشر وسیعی از جامعه از جمله رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، به دفاتر نمایندگی بیمه دانا در سراسر کشور مراجعه کرده و میتوانند بدون پیش پرداخت، کارمزد و مراجعه به بانک، با دریافت تسهیلات مالی، بیمهنامههای مورد نیاز خود را تهیه کنند.
در این تفاهمنامه مشتریان برای خرید بیمه نامه ابتدا به نمایندگیهای بیمه دانا مراجعه میکنند و نمایندگی بر اساس فرمت اعلامی بانک و از طریق وب سرویس، اطلاعات آنان را پس از اخذ استعلامهای مربوطه، برای دریافت تسهیلات معرفی و اقدام میکنند.»
منبع:بیمه دانا