اخبار مهماقتصادیبانک و بورسدلار و ارزویژهپیشخوان

بانک سپه تسهیلات با نرخ ۱۴درصد پرداخت میکند

گزارش خبرنگار اقتصاد ناب ، بانک ها و موسسات اعتباری برای جذب منابع و همچنین مصرف آن در قالب تسهیلات سعی می کنند همه ماهه طرح ها و روش های نوینی پرداخت تسهیلات را ارائه کنند.

بانک سپه نیز به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ دولتی از این قاعده مستثنا نبوده و به تازگی از طرفی رونمایی کرده است که مشتریان با افتتاح حساب می توانند از تسهیلات با نرخ ۱۴ درصد بهره مند شوند.

در این طرح که به نام تدبیر در بانک سپه شناخته می شود، مشتری ابتدا باید حساب قرض الحسنه جاری بدون دسته چک با حداقل ۲ میلیون تومان افتتاح کند و پس از گذشت شش ماه متناسب با میانگین موجودی خود تسهیلات دریافت کند.

البته سقف پرداخت تسهیلات در قالب طرح تدبیر بانک سپه ۵۰ میلیون تومان خواهد بود و همچنین حساب قرض الحسنه جاری بدون دسته چک که مشتری به جهت کسب میانگین موجودی افتتاح می کند، هیچگونه سودی به آن تعلق نگرفته و بازپرداخت تسهیلات نیز حداکثر ۴۸ ماه خواهد بود.

گرچه ماندگاری حداقل شش ماه برای پرداخت تسهیلات در این طرح چندان جالب توجه نیست اما نرخ جذاب ۱۴ درصدی آن می‌تواند مشتریان را جهت سپرده گذاری در قالب طرح تدبیر تشویق کند.

بر اساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی حداکثر نرخ سود در قالب تسهیلات در شبکه بانکی ۱۸ درصد است اما با توجه به بهای تمام شده پول که بالاتر از ۱۸ درصد است تقریبا هیچ بانکی تسهیلاتی نرخ ۱۸ را پرداخت نکرده و با مسدود کردن بخشی از تسهیلات در قالب روش‌های مختلف نرخ آن را به بیش از ۲۵ درصد نیز می رسانند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا