اولویت نخست بیمه سرمد افزایش سود است
اقتصادناب_مدیرعامل بیمه سرمد افزود: با برنامه ریزی و اتخاذ راهبردهای مدون توانستیم زیان انباشته در بیمه سرمد را کاهش دهیم به طوریکه این شرکت در سال ۱۴۰۰ با زیان ۳۴۸ میلیارد تومانی مواجه بود که با اصلاح ترکیب پرتفوی و مدیریت ریسک، این زیان کاهش ودر پایان سال مالی۱۴۰۱ به سود ۲۸.۸ میلیارد تومانی تبدیل شد.
ضمن اشاره به عملکرد شرکت متبوعش در خصوص استفاده از ظرفیت های سهامداری، گفت: ارتباط سهامداری سرمد با بانک صادرات به ۲۷ درصد رسیده است و معتقدم شرکتهای بیمهای که دارای سهامدار بانکی هستند باید از این پتانسیل استفاده کنند اما خیلی به بانک وابسته نشوند، لذا تلاش کردیم ضمن ارتباط منسجم با سهامدار بانکی خود، پرتفوهایی که زیانده شدند را دریافت نکنیم.
وی تاکید کرد: اهداف استراتژیک شرکت را در بحث سودمحوری قراردادیم و به سمت پرتفو های زیان ده نمی رویم چرا که سوداوری برای ما از سهم بازار مهم تر است.
بهشتی نژاد یکی از استراتژیهای شرکت بیمه سرمد را دریافت بیمه عمر مانده بدهکار دانست و گفت: به نظرم با قانون جدید بیمه مرکزی، این بیمه نامه، نرخ فنی خوبی خواهد داشت، البته تا سال گذشته بیمه سرمد، بیمه نامه عمر مانده بدهکار را در سبد پرتفوی خود داشت، اما با بحثهای حقوقی که پیش آمد، این طرح متوقف شد. در حالیکه این پرتفوی منبع درآمد خوبی برای شرکت بود و بیمه سرمد بعد از توقف آن، در جریان نقدینگی به مشکل برخورد کرد؛ بنابراین برای شرکت بسیار مهم است که بتواند مجددا این پرتفوی را با نرخ مناسب احیا کند.
مدیرعامل بیمه سرمد به راهبرد خرده فروشی در بیمه سرمد هم اشاره کرد و گفت: نکتهای که در بیمه سرمد به طور سنتی پیش میرفت، دریافت پرتفوهای بزرگ ستادی بود و توجه کمی به شبکه فروش میشد، در همین راستا شرکت در برنامه جدید خود ضمن توجه به توانمند سازی شبکه فروش برای هرکدام از نمایندگان و شعب خود، بودجهای مشخص و بصورت مداوم بودجهها را رصد می کند.
بهشتی نژاد افزود: حرکت به سمت خرده فروشی بسیار با اهمیت است زیرا خرده فروشی هم دارای نسبت خسارت پایینتر و هم دارای پرتفوهای سودده تر است.
بهشتی نژاد در ادامه به افزایش سرمایه و بالا رفتن سطح توانگری مالی شرکت اشاره کرد و گفت: توانگری مالی برای شرکت بیمه سرمد بسیار اهمیت دارد چرا که می تواند منجر به کسب پرتفوهای سودآور شود.
به گفته وی بیمه سرمد در سال ۱۴۰۰پرتفوهای سوددهی داشت ولی به علت اینکه توانگری مالی شرکت به سطح دو رسید در سال ۱۴۰۱ حتی اجازه شرکت در مناقصه را نداشت؛ بنابراین برای تیم مدیریتی سرمد بسیار مهم است که سطح توانگری مالی را به یک برساند.
مدیرعامل بیمه سرمد در ادامه به افزایش سرمایه شرکت نیز اشاره کرد و گفت: سرمایه شرکت باید به حدی برسد که بتوان از قبولی اتکایی استفاده کرد؛ بنابراین تا انتهای سال افزایش سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی را در دستور کار داریم تا ضمن پوشش پرتفوهای سودآور، اخذ قبولی اتکایی از نهاد ناظر بیمه ای را در دستور کار قرار دهیم.