اقتصادناب_۶ استارتاپ منتخب در بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه با عنوان «صنعت بیمه،نوآوری و فناوری اطلاعات»
استقبال از استارتاپ های نوین صنعت بیمه:
بیمه دانا با ارائه نرمافزارهای تولیدی خود، منتخب همایش بیمه و توسعه شد
بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه با موضوع” صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات” روز ۱۳ آذر همزمان با روز بیمه با حضور دست اندرکاران فعال در صنعت بیمه و مقامات و شخصیتهای برجسته کشوری در مرکز همایشهای بین المللی برج میلاد برگزار شد.
به گزارش اقتصادناب به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، در همایش بیمه و توسعه که با سخنرانی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی،غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی و امیر صفری رئیس پژوهشکده بیمه آغاز شد، از استارتاپهای فعال در صنعت بیمه رونمایی شد.
در حاشیه این همایش، نمایشگاهی جانبی برگزار شد که طیآن شرکتهای فعال در صنعت بیمه از” اینشورتکها” و”اپلیکیشنهای بیمهای” خود رونمایی کردند.
بیمه دانا به عنوان دومین شرکت بزرگ بیمه خصوصی، یکی از شرکتهای منتخبی بود که در حوزه فناوری اطلاعات، با معرفی نرمافزار جامع بیمه عمر و سرمایهگذاری، توجه اکثریت شرکتکنندگان در همایش را به خود جلب کرد.
پس از رونمایی از استارتاپهای صنعت بیمه توسط معاون اول رئیس جمهوری، اعضای حاضر در همایش به منظور بازدید از نمایشگاه جانبی و آشنایی با کاربرد این نرمافزارها، به غرفههای شرکتهای بیمه و فعالان حوزه فناوری اطلاعات مراجعه کردند.
مجموعه نرمافزارهای بیمه دانا که با عنوان” داناتک” در این همایش معرفی شد، شامل نرمافزار جامع عمر و سرمایهگذاری، داشبورد مدیریتی، سامانه پذیرش آنلاین دانا( سپاد)، نرم افزار موبایل، استعلام بیمهگذاران و استعلام نرخ عمر است.
بر اساس این گزارش، استقبال بازدیدکنندگان و شرکتکنندگان در همایش بیمه و توسعه از غرفه بیمه دانا قابل توجه بود، به گونهای که با ورود دکتر کاردگر نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه دانا به غرفه این شرکت، بسیاری از مشتاقان صنعت بیمه و اهالی رسانه به منظور آشنایی با این نرمافزار و گفتگو با دکتر کاردگر به غرفه بیمه دانا مراجعه کردند، به طوری که که غرفه این شرکت عملا به یکی از شلوغ ترین و پربازدیدترین غرفههای فعال در نمایشگاه تبدیل شد.
گفتنی است: موضوع بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه(صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات) حاکی از ارائه رویکردی نوین در صنعت بیمه است که باعث تخصصی شدن فعالیتها، افزایش تولید و بالا رفتن سرعت و کیفیت خدمات در صنعت بیمه میشود.
=========================
✅استارتآپ مرکوری در بیستوپنجمین همایش ملی بیمه و توسعه بهعنوان استارتآپ برتر بیمهای انتخاب و با حضور معاون اول رییسجمهور و رییسکل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.
به گزارش روابطعمومی بیمهکوثر؛ این استارتآپ تاثیرگذار در فناوری بیمه در نمایشگاه استارتآپهای بیمهای رونمایی و با استقبال شرکتکنندگان روبهرو شد.
اپلیکیشن مرکوری برای گوشیهای اندروید و IOS، سیزدهم آذر با همکاری استارتآپ مرکوری و شرکت بیمه کوثر طراحی شد. استارتآپ مرکوری از اسفندماه ۱۳۹۵ و بهعنوان یکی از اولین استارتآپها در حوزه فناوری بیمه توسط تیمی از دانشجویان شریف، امیرکبیر، تهران و شهید بهشتی، با ایده بیمهنامه بدنه هوشمند سفر تشکیل شد.
این استارتآپ با سرمایهگذاری شرکت بیمه کوثر توانست اولین محصول در حوزه بیمههای UBI یا بیمههای مبتنی بر مصرف در ایران را طراحی و در نمایشگاه الکامپ رونمایی کند.
با استفاده از این محصول بیمهای جدید، افراد میتوانند خودرو خود را بهصورت موقت بیمه کنند.
حق بیمه در این محصول بهصرفه است و با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی محاسبه میشود.
از دیگر مزایای مهم این اپلیکیشن امکان خرید بیمهنامه بدنه خودرو و ثبت حادثه بدون نیاز به حضور فیزیکی کارشناس است.
طراحان این اپلیکیشن با استفاده از روشهای مؤثر برای جلوگیری از تقلب امکانی را فراهم کردهاند تا مشتری بتواند بهصورت آنی بدون صرف وقت و هزینه اضافی خودرو خود را بیمه کند.
یکی دیگر از امکانات این اپلیکیشن این است که در صورت رانندگی ایمن و کسب امتیاز میتوان از تخفیف برای استفاده امکانات رفاهی در طول سفر استفاده کرد و همچنین نیازی به نصب دستگاههای جانبی در خودرو است و تمام فرآیند ذکرشده برای استفاده از امکانات رانندگی ایمن، تنها با استفاده از گوشی هوشمند انجام میگیرد.
رونمایی از استارت آپ آوانس در همایش بیمه و توسعه
استارتآپ «آوانس» که با سرمایه گذاری بیمه آرمان در حوزه فروش آنلاین بیمه UBI (بیمه مبتنی بر کاربر) فعالیت خود را آغاز کرده، یکی از ۶ استارتآپ رونمایی شده در بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه بود.
فهیمه قهاری، مدیرعامل استارتآپ آوانس با یادآوری اینکه ۸۵ درصد خودروهای کشور بیمه بدنه ندارند، درباره خدماتی که این کسبوکار نوپا در زمینه حل این معضل ارایه کرده، اعلام کرد: در تمام دنیا این مشکل را با بیمه نامه شخصیسازی شده بر اساس شخصیت فرد یا مصرف فرد حل می کنند و سامانه آوانس نیز بیمه نامههای زمانی و جادهای را به فروش میرساند.
قهاری در زمینه سایر سرویسهای آوانس گفت: پلتفرم آنالیز رفتار راننده را نیز برای تشخیص میزان ریسک آنها هنگام رانندگی طراحی کردهایم.
وی افزود از این اطلاعات برای مدیریت ریسک شرکتهای بیمه و تشویق رانندهها برای استفاده از تخفیفهای بیمهای میتوان استفاده کرد تا تلفات رانندگی کاهش پیدا کند. این استارتآپ حوزه فناوری بیمه در حالحاضر برای صدور بیمه نامهها از تعرفههایی که بیمه «آرمان» ارائه کرده استفاده میکند.
گفتنی است از ۱۴ استارتآپ ارسالی به پژوهشکده بیمه، تنها ۶ استارتآپ اینشورتک که فناوری جدیدی در این حوزه هستند، معرفی شدند.