اخبار مهماقتصادیبیمهویژهپیشخوان

اقدامات پژوهشکده بیمه در سال‌های گذشته

اقتصادناب- پژوهشکده بیمه در سال‌های گذشته عملکرد مطلوبی از خود بر جای گذاشته است که نمونه‌ای از آن در روزنامه دنیای اقتصاد وقت منتشر شده بود.

به گزارش سایت تحلیلی- خبری اقتصادناب و نقل از  اقتصادتهران در این روزنامه آمده است: “عملکرد پژوهشکده بیمه در سال ۱۳۹۳ قابل تحسین است؛ پژوهشکده بیمه در سال ۹۳ به جایگاه اصلی خود که در واقع بازوی علمی، پژوهشی، مطالعاتی و تحقیقاتی صنعت بیمه است، برگشته است و گام‌های مهمی در انجام پژوهش‌های کاربردی که پاسخگوی نیازهای صنعت بیمه باشد، برداشته است. بیمه مرکزی از مطالعات پژوهشکده بیمه برای اصلاح و یا تصویب قوانین و مقررات بیمه‌ای بهره جسته و این موضوع به خصوص در اصلاح قانون بیمه شخص ثالث توانست در قانع کردن نمایندگان مجلس به ما کمک کند.” این تعریف رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از عملکرد پژوهشکده بیمه درفروردین ماه سال ۹۴ بود.

اهم فعالیت‌های پژوهشکده طی حدود سه سال ریاست دکتر مهدوی از این قرارند:

  1. تدوین آیین نامه های مالی، اداری، استخدامی، معاملاتی و برنامه استرتژیک پژوهشکده و تصویب آنها در هیئت امناء
  2. اجرای حدود ۶۰ طرح زیربنایی صنعت بیمه از جمله نرخ نامه مشورتی بیمه اموال، مسئولیت و اشخاص ،اصلاح بیمه نامه شخص ثالث، مطالعه عوامل ریسک و فاکتورهای موثر بر محاسبه حق بیمه در بیمه اتومبیل، مالیات بر ارزش افزوده در صنعت بیمه و……
  3. ایجاد نهضت تالیف و ترجمه در صنعت بیمه و چاپ حدود ۱۵۰ کتاب بیمه ای در سه سال (هر هفته یک کتاب). برخی از این کتب چون کتاب جامع آموزش بیمه، نرخنامه مشورتی، دائره المعارف بیمه، کتاب‌های مرجع هستند که خلاء وجود آنها سال‌ها احساس می‌شد. این کتب پس از تصویب در کمیسیون نشر پژوهشکده مجوز چاپ گرفته و اکثر این کتب توسط اساتید و کارشناسان برجسته صنعت بیمه و به منظور گسترش دانش بیمه و پاسخگویی به نیاز مبرم صنعت بیمه تهیه شده اند.
  4. انعقاد قرارداد با دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی و شهید بهشتی به منظور تهیه سرفصل‌ها و اخذ مجوز از وزارت علوم و جذب دانشجو در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد بیمه و ریسک، اقتصاد بیمه و علوم اکچوئرال به منظور جبران کمبود جدی اساتید بیمه‌ای.
  5. اخذ مجوز از وزارت علوم برای جذب ۲۰ هیئت علمی و جذب حدود ۱۰ هیئت علمی.
  6. اخذ مجوزهای لازم و چاپ اولین شماره مجله بین المللی Iranian Journal of Risk and Insurance
  7. اخذ مجوزهای لازم و چاپ مجله های علمی-پژوهشی پژوهشنامه بیمه و مجله علمی-ترویجی مطالعات بیمه ای.
  8. برگزاری کنفرانس علمی-کاربردی مشترک با دانشگاه دولتی هیتوتسو باشی ژاپن با هزینه این دانشگاه.
  9. برگزاری کنفرانس Actuarial Science با حضور اساتید برجسته این رشته در جهان به زبان انگلیسی و در محل پژوهشکده.
  10. برگزاری دوره دو ساله آموزش تخصصی بیمه توسط موسسه بیمه مالزی برای ۳۰ نفر از کارشناسان صنعت بیمه به زبان انگلیسی در محل پژوهشکده.

۱۱. ارتباط نزدیک با موسسات پژوهشی بیمه دنیا به نحوی که پژوهشکده بیمه به عنوان یکی از مراکز پژوهشی برجسته بیمه شناخته شده و به نشست سالانه انجمن موسسات پژوهشی بیمه‌ای برجسته جهان که در نیویورک و در محل سازمان ملل برگزار می‌گردید دعوت شد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا