اقتصادناب_کرمانشاه؛وجه تمایز بانک رسالت از سایر موسسات مالی_اعتباری وسایر بانک های کشور
اقتصاد ناب_شهریار سعیدپور مدیر بانک قرض الحسنه رسالت استان کرمانشاه، در نشستی با جمعی از اصحاب رسانه کرمانشاه به تشریح خدمات و عملکرد بانک قرض الحسنه رسالت از بدو تأسیس پرداخت.
به گزارش اقتصاد ناب و به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت استان کرمانشاه، بانک قرض الحسنه رسالت استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد، با توجه به سیاست های بانک مرکزی مبنی بر ادغام موسسات مالی و اعتباری ، ماموریت ساماندهی دو شعبه موسسه مهر میهن، ۱۰ شعبه نصر کردستان و یک شعبه صندوق قرض الحسنه بشارت ایمان را عهده دار شد، نوپا بودن بانک تلاش مضاعفی را می طلبید ساماندهی موسسات مورد نظر در دستور کار قرار گرفت، در این راه مشکلاتی به وجود آمد که با هدایت مدیران دفتر مرکزی و تلاش مجموعه استان کرمانشاه مشکلات یکی پس از دیگری از سر راه برداشته شد با برگزاری جلسات و تلاش شبانه روزی کارکنان در جهت حل مشکلات پیش رو و ساماندهی حساب ها آرامش نسبی به استان بازگشت و بانک قرض الحسنه رسالت با راه اندازی ۱۴ شعبه و تلاش مضاعف کارکنان در استان توانست به جایگاه خوبی دست یابد،
مدیر بانک قرض الحسنه رسالت استان کرمانشاه در خصوص راه اندازی و اجرای طرح بانکداری اجتماعی بیان داشت: در طرح بانکداری اجتماعی زمینه ای برای ارائه خدمات بانکی بدون حضور مشتری در شعبه و در محل کار مشتریان بانک فراهم می باشدو سبب صرفه جویی در هزینه تردد و وقت کارکنان سازمانهای مختلف می باشد، با تشکیل کانون ادارات و سازمانها در بانک قرض الحسنه رسالت می توانند از تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۲ درصد در محل کار خود بهره مند شوند، بانکداری اجتماعی در استان کرمانشاه رسما از شش ماهه دوم سال ۱۳۹۴ آغاز شد و با برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری شش ماهه حساب های مفتوحی در کد ۰۱۰ از سیستم استخراج و عملیات شناسایی مشتریان جهت مراجعه به سازمان ها ، تشکیل کانون و در نهایت انتقال اطلاعات سپرده و تسهیلات مشتریان به کانون های مربوط آغاز شد که این امر همچنان در دستور کار قرار دارد و با افزایش تعداد کانون ها وشکل گیری صحیح بانکداری اجتماعی بر اساس مفاهیم، تعاریف و الگوی مد نظر مدیران ارشد بانک از دی ماه ۹۶ گرایش آموزش و پرورش، غذایی و کشاورزی، اقتصاد و صنعت، سلامت و معارف فعالیت خود راآغاز کردند و در حال حاضر با مجموع بیش از ۱۱۳ کانون بانکداری اجتماعی در استان فعالیت دارد، بالغ بر ۷۰ درصد منابع استان در بانکداری اجتماعی متمرکز شده و برنامه ریزی پیش رو جهت شمناسایی مشتریان شعب و انتقال از سیستم سنتی به بانکداری اجتماعی و هدایت به سمت گرایش های مربوط در استان ادامه دارد.
این مسئول در خصوص سامانه اعتبار سنجی مرآت و تسهیل در امر دریافت تسهیلات قرض الحسنه اظهار داشت: اعتبار سنجی گامی برای آسان و ایمن سازی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و استفاده خدمات بانکی است این روش کاهش ریسک اعتباری خدمات غیر حضوری در بستر بانکداری مدرن و بدون شعبه را به دنبال خواهد داشت در استان بیش از ۷۰۰۰ نفر اعتبار سنجی شده اند و این موضوع با استقبال گسترده رو به رو شده است، مبنای کار اعتبار سنجی کانون های سازمانی هستند که این موضوع با همکاری بانکداری اجتماعی میسر می شود با شناخت مسئولین شعب نیز تعداد زیادی از کانون های ویژه شماره دار اعتبار سنجی شده و مسیر را برای بانکداری بدون شعبه هموار کرده اند،
وی با اشاره به انتخاب سال جدید به نام سال حمایت از کالای ایرانی بیان داشت: با ایجاد افتتاح حساب در بانک قرض الحسنه رسالت می توان از تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال بدون کارمزد و گردش مالی صرفا جهت خرید کالا و خدمات شامل: لوازم خانگی، تراکتور و ادوات کشاورزی دوچرخه و موتورهای معمولی و برقی، تجهیزات ورزشی، بیمه نامه، کامیونت باری و اجرای دکوراسیون و کابینت بهره مند شد، همچنین با انتقال یارانه به بانک قرض الحسنه رسالت می توان از تسهیلات بدون سپرده و کارمزد تا سقف سی میلیون ریال جهت خرید کالا نیز بهره مند شد
در پایان مدیر بانک قرض الحسنه رسالت استان کرمانشاه از تلاش های خبرنگاران با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد