اقتصادناب _باید به سمتی پیش برویم که برای هر بیمه گذار یک حساب کاربری خاص طراحی شود.
به گزارش اقتصادناب، غلامرضا سلیمانی که در نشست “هم اندیشی و پیگیری اجرای برنامه های کلان فاوا” سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: شفافیت اطلاعات، افشا و تحلیل آن در پیشگیری از تخلفات، جعل اسناد و تقلبات بیمه ای نقش اساسی را ایفا می کند.
رییس کل بیمه مرکزی موفقیت مجموعه ها را در گرو انباشت اطلاعات دانست و به مقوله سرعت، دقت و صحت در اطلاع رسانی اشاره کرد و افزود: به هنگام بودن اطلاعات در پردازش آن اثر جدی دارد و گاه اطلاعاتی که نابهنگام در اختیار نهاد ناظر قرار می گیرد از اثربخشی کافی برخوردار نخواهد بود.
وی بر لزوم تلاش بیشتر بخش آی تی شرکت ها در خصوص تجمیع آنلاین اطلاعات بیمه ای شرکت ها تاکید کرد و گفت: کارکنان بخش آی تی از تصمیم سازان صنعت بیمه به شمار می روند و اگر اطلاعات به صورت آنلاین مبادله نشود این صنعت در بخش تصمیم گیری با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.
سلیمانی با اعلام این مطلب که باید به سمتی پیش برویم که برای هر بیمه گذار یک حساب کاربری خاص طراحی شود، خاطرنشان کرد: اگر تکمیل اطلاعات بیمه گران و بیمه گذاران در گرو ثبت کد یکتا باشد بی تردید جریان سالم اطلاع رسانی با شفافیت بیشتری دنبال خواهد شد.
وی با اعلام این مطلب که دنیای اطلاعات خود را بر تمامی دستگاه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تحمیل کرده است تهیه گزارش های صحیح را زمینه ساز تحلیل های موثر دانست و افزود: گزارش های ناقص، مخدوش و عاری از حقیقت چیزی جز گمراهی تصمیم گیران صنعت بیمه در پی نخواهد داشت.
رییس شورای عالی بیمه در ادامه سخنان خود صنعت بیمه را یک صنعت جذاب اما پیچیده ارزیابی کرد و تصریح کرد: اداره این صنعت بدون تکیه بر به روزرسانی اطلاعات و تبادل آن امکان پذیر نیست.
وی تثبیت و یا کاهش میزان حق بیمه های دریافتی را در گرو کنترل خسارات و نظارت بر پرداخت آن دانست و گفت: با تجمیع اطلاعات و بررسی دقیق و تحلیل منطقی دریافتی ها و پرداختی ها دستیابی به یک روند منطقی برای کنترل خسارات دور از دسترس نخواهد بود.