اقتصادناب- عباس فراشیانی مدیر اتومبیل بیمه ایران در مورد اجرای ماده ۳۹ قانون بیمه شخص ثالث گفت : همانگونه که مستحضرید قانون جدید بیمه شخص ثالث خرداد ۹۵ به صنعت بیمه ابلاغ و مقرر گردید و برای اینکه در مورد ۱۶ ماده از قانون موصوف آیین نامه ی اجرایی تدوین گردد فرصت یک ساله ای را قانون گزار به شورای عالی بیمه و بیمه مرکزی ارائه کرد.
به گزارش سایت تحلیلی- خبری اقتصادناب،مدیر اتومبیل بیمه ایران همچنین افزود : الحمدالله در این بازه زمانی آئین نامه های موصوف تدوین گردید که تا کنون ۹ آیین نامه اجرایی از طریق هیئت محترم دولت تصویب و به صنعت بیمه ابلاغ شده اما آیین نامه ماده ۳۹ جزء آیین نامه های است که هنوز به صنعت ابلاغ نگردیده است اما خوشبختانه صنعت بیمه از گذشته اختلاف بین بیمه گزار و زیان دیده حوادث ثالث را ازطریق کارشناسی مجدد و یا تعمیرگاه مجاز خودرو به جهت رضایت مندی زیان دیده تامین می نمود و با ابلاغ قانون جدید بیمه ایران از ظرفیت و قابلیت تعریف شده در ماده ۳۹ کاملا بهره گرفته و در صورت وجود اختلاف بین بیمه گر و زیان دیده از طریق ارزیاب خسارت و یا کارشناس مرضی طرفین برآورد و حل و فصل مینماید.
فراشیانی در پایان تصریح کرد : قطعا ظرفیت و قابلیت های قانون جدید علی الخصوص در حوزه های صدور در نرخ رقابتی ندارند این ظرفیت قطعا میبایست در حوزه های خدمات پس از فروش متمرکز گردد که ظرفیت ماده ۳۹ میتواند ابزار پررنگیِ حوزه های بیمه گری قرار گیرد و به تبع آن رضایتمندی زیان دیدگاه ناشی حوادث رانندگی تامین خواهد شد.