اقتصادناب_شکست قیمتها در بازار توسط استارت آپها زیر سایه سکوت قانون، مجاز یا غیر مجاز
چالش اصلیای که در بازاریابی محصولات بیمهای وجود دارد ارائه تخفیف و شکستن قیمتها از سوی برخی استارتآپها و همچنین مقایسه محصولات شرکتها بر اساس برخی شاخصها است./
منتظری :هیچجایی از این ضوابط ممانعتی در برابر تخفیف یا اعطای هدیه وجود ندارد بنابراین ما حتی میتوانیم بیمه رایگان در اختیار مشتریان قرار دهیم. بدیهی است که وقتی قانون در رابطه با موردی سکوت میکند ما میتوانیم آن را انجام دهیم./
عباس ابادی :معتقد نیستم که بشود از سکوت قانون بهره برد. دودِ تخطی هر یک از این مجموعهها نهتنها در چشم
به گزارش اقتصاد ناب پیچیدگی در ساختار فرآیند بیمهگری و برجستهتر بودن عامل اعتماد در بیمه، تا حدودی از سرعت ورود استارتآپها به این صنعت کاسته است. اما پتانسیلهای بالقوه و مزایای قابلدسترس ناشی از حضور این مهمان تازهوارد، مرکز توجهها را به خود اختصاص داده است. حضور استارتآپها با تکیه بر فناوری بهروز خود حامل فرصتها و تهدیدهایی برای صنعت بیمه است. استارتآپها در کنار امکان افزایش فروش محصولات بیمه با کمک روشهایی همچون فروش آسان، عرضه و مقایسه بهتر محصولات، ارائه تخفیف بیشتر تا حدی بازار نمایندگیها-در کنار ایجاد بازار جدید- را مورد هدف قرار دادهاند. این اتفاقات در حیطه اختیارات نهاد ناظر رخ میدهد و وضع قوانین کارآمدی که در خدمت رشد بیمه کشور باشد را نسبت به هر زمان دیگری محسوستر میکند.
محمدصادق منتظری مدیرعامل شرکت بیمهبازار، حامد ولیپور مدیرعامل شرکت بیمیتو، سید صدرالدین نورالدینی و هادی عباسآبادی از کارشناسان صنعت بیمه و آیتی جوانب مختلف حضور استارتآپها را مورد نقد و بررسی قرار دادند. مشروح این میزگرد در پی میآید.