بانک سامان ۱۲۰درگاه پرداخت متخلف را مسدود کرد.
وی افزود: مسدودسازی درگاههای متخلف از طریق تحلیل میزان و الگوی زمانی تراکنش این پذیرندگان با کسبوکار اعلامی اولیه، بررسی کارشناسان امنیت شرکت سپ، دریافت گزارشها و شکایات مردمی، گزارشهای شاپرک و گزارش نهادهای نظارتی و امنیتی صورت گرفته است.
غفوری خاطرنشان کرد: سپ با داشتن بالاترین سهم بازار تراکنشهای اینترنتی کشور، به طور مداوم به رصد عملکرد پذیرندگان اینترنتی میپردازد و ضمن همکاری کامل با پلیس فتا و کارشناسان شاپرک، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک فورا اقدام به مسدودسازی درگاه پرداخت میکند.
معاون عملیات شرکت پرداخت الکترونیک سامان تاکید کرد: فرایند دریافت درگاه پرداخت اینترنتی این شرکت مطابق با الزامات شاپرک است و ضمن بررسی اهلیت متقاضیان، درگاه صرفا به فروشگاههای اینترنتی مجاز واگذار میشود.
وی افزود: متاسفانه برخی پذیرندگان پس از طی مراحل قانونی و دریافت درگاه پرداخت، درگاه و در برخی موارد وبسایت خود را در اختیار فروشگاههای غیرمجاز قرار میدهند که این موضوع باعث شده است تا رویه های جدید و سختگیرانهتری برای ارائه درگاه به پذیرندگان اینترنتی و همچنین تغییر در مکانیزم تسویه آنها در دستور کار قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: واحد رسیدگی به شکایات شرکت پرداخت الکترونیک سامان با همکاری شاپرک و ارگانهای نظارتی برای سالمسازی محیط کسبوکار برای عموم هموطنان، با شماره تلفن ۸۴۰۸۰-۰۲۱ و ایمیل epay@sep.ir بهطور شبانهروزی، آماده دریافت و رسیدگی به گزارشها و شکایتهای مردمی از فروشگاههای اینترنتی متخلف است.