اخبار مهماقتصادیبیمهویژهپیشخوان

بیمه زندگی ارتباط مستقیم با روند سود سازی دارد

اقتصادناب- ایران معین برای سومین سال متوالی پیشتاز سود آوری شد .

به گزارش سایت تحلیلی- خبری اقتصادناب، سطح فعالیت صنعت بیمه و به تبع آن میزان تولید حق بیمه و ضریب نفوذ بیمه کشور ، در مقایسه با متوسط جهانی و ظرفیت های اقتصادی ، اجتماعی ، اقلیمی و فرهنگی کشور ، با عقب ماندگی قابل ملاحظه ای روبروست. این عقب ماندگی در شاخه بیمه های عمر و زندگی محسوس تر است. به عبارت دیگر ظرفیت های بالقوه بیشتری در حوزه بیمه های عمر و زندگی وجود دارد که بالفعل شدن آنها می تواند تحولات مثبت و دگرگونی چشمگیری را در صنعت بیمه کشور به دنبال داشته باشد.
در صنعت بیمه ایران شرکت بیمه ایران معین، بیمه کار آفرین و سامان ، طی سال های اخیر به توفیقات خوبی در بیمه های عمر و زندگی دست یافته اند و نقش موثری در رشد و پیشرفت این شاخه از فعالیت های بیمه از خود نشان داده اند. در این میان براساس آمارهای رسمی اعلام شده، توفیقات بیمه ایران معین چشمگیرتر و از این لحاظ با فاصله زیادی در صدر صنعت بیمه قرار گرفته است. دستیابی به توفیقاتی از این دست، مسلما در گرو مطالعات امکان سنجی ، کسب شناخت لازم ، برنامه ریزی مناسب ، تعیین و تعریف بازارهای هدف ، طراحی پوشش های متنوع متناسب با توان مالی ، کیفیت تقاضا و ویژگی های گوناگون جوامع هدف ، تامین زیرساخت های لازم ، تربیت و ایجاد شبکه بازارسازی ، فروش و خدمات تخصصی این رشته ، بهره گیری از تیم اقتصادی و سرمایه گذاری توانمند و برخورداری از فضای کافی و قدرت مانور لازم برای بهره وری بهینه منابع مالی و … قرار دارد.
برای آنالیز وضعیت شرکت بیمه ایران معین  مبنی بر اینکه چرا سود بیشتری را محقق نموده است به شاخص های زیر مراجعه کردیم.
١-ضریب خسارت
٢-نسبت بدهی
٣-سود شرکت که حاصل عملیات بیمه گری است
۴-نسبت سود به حقوق صاحبان سهام
پس از بررسی این شاخص ها کاملا مشخص بود که تراز مثبت این شاخص ها از فعالیت این شرکت در رشته های زندگی و رشته های طراحی شده جدید تاثیر گرفته است. استفاده از ظرفیت های بیمه ایران و شفافیت نیز باعث شد تا از ۱۰۳ میلیارد تومان سود بیمه ایران معین، ۴۶ میلیارد تومان آن از بیمه زندگی مان و بقیه سود عملیات بیمه ای، و سود سرمایه گذاری باشد بنابراین در یک نگاه کلی میتوان با الگو برداری از این روش سطح روند سود سازی را در شرکت های بیمه بالا برد. بعبارتی تمرکز شرکت های بیمه می بایست بر خلق محصولات جدید و رشد بیمه های زندگی منعطف گردد .

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا