اخبار مهماقتصادیبیمهویژهپیشخوان

کاهش ۶۴ درصدی پوشش بیمه کشاورزی/ اما و اگرها

 

اقتصادناب_معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از کاهش میزان مشارکت و رغبت کشاورزان و باغداران از بیمه محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش اقتصادناب فرید سپری  با اشاره به کاهش استقبال کشاورزان و باغداران نسبت به بیمه محصولات خود طی دو سال اخیر گفت: متأسفانه این قضیه تنها مختص استان کردستان نیست و در کل کشور با این مشکل مواجهه شده ایم. یکی از مهمترین دلایلی که در این خصوص می توان به آن اشاره کرد بحث پرداخت به موقع حق بیمه است.

وی از اقدامات خوبی که طی چند سال گذشته در سازمان جهاد کشاورزی به جهت ترویج فرهنگ بیمه انجام شده خبر داد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر ۴۴ مرکز کشاورزی در مراکز دهستان های استان فعال است که کارشناسان کشاورزی در این حوزه ها حضور دارند و به کشاورزان آموزش های لازم یا خدمات مورد نیاز را ارائه می دهند.

این مقام مسئول در ادامه از انتظاراتی که کشاورزان و باغداران از صندوق بیمه دارند سخن گفت و یادآور شد: این قشر توقع دارند اگر خسارتی به آنها وارد می شود، صندوق بیمه به موقع وارد عمل شده و با کمک از کارشناسان خود میزان واقعی خسارت را برآورد کند تا شاید به این وسیله، پروسه دریافت خسارت که مقداری زمان بر است کوتاه شود. اما متأسفانه کارشناسان بیمه کشاورزی تاکنون آنگونه که باید و شاید به وظایف خود عمل نکرده اند که همین امر باعث ایجاد حس بی اعتمادی در بین کشاورزان و باغداران عزیز شده است.

سپری در پایان صحبتهای خود از بیمه به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای بخش کشاورزی، به عنوان عاملی که می تواند کشاورزان را به تولید دلگرم و امیدوار کند یاد کرد و از شرکتهای بیمه و کارشناسان خواست تا هوای این قشر از جامعه را بیشتر داشته باشند چرا که حوزه کشاورزی به دلیل قرار گرفتن در معرض حوادث طبیعی و تنش های محیطی، بسیار پرخطر است به گونه ای که هر لحظه ممکن است آسیب جدی به باغات، مزارع و تولید وارد کند که بیمه می تواند با پوشش مناسب و حمایت از این عزیزان، ضمن رقم زدن آینده ای خوب برای آنان، میزان اعتماد و رویکردشان به استفاده از بیمه کشاورزی را افزایش دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به کشاورزان و باغداران نیز تأکید کرد: ما نمی توانیم زمان وقوع حادثه را پیش بینی کرده و یا جلوی آن را بگیریم اما جلوگیری از ورود خسارت به بخش کشاورزی از لحاظ کمیت و کیفیت قابل کنترل است که این امر تنها با پوشش بیمه‌ای امکانپذیر خواهد بود پس بهتر است که کشاورزان و باغداران برای کاهش زیان خود  اقدام به تهیه بیمه محصولات کشاورزی کنند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا