اخبار مهماقتصادیبیمهویژهپیشخوان

گذر به شفافیت در جامعه ارزیابان خسارت با تعرفه مشخص

 

اقتصادناب_اگرچه بیش از ده سال از واگذاری پروانه های فعالیت ارزیابان می گذرد ولیکن تا کنون تعرفه مشخصی برای انجام فعالیت ایشان مشخص نگردیده است و این وظیفه صنفی تنها با همکاری و همدلی اعضای انجمن میسر می گردد.

به گزارش اقتصادناب،بیات، دبیر انجمن ارزیابان مستقل خسارت با بیان اینکه تعیین تعرفه انجام خدمات ارزیابی خسارت توسط انجمن صنفی سبب گسترش فعالیت ها و شفافیت مالی برای بیمه گران و بیمه گذاران می گردد، اذعان داشت:با عنایت به پیشرفت فناوری و تخصصی شدن امور، با بهره مندی از الگوهای های کشور های پیشرفته بیمه مرکزی ارزیابان مستقل خسارات را به صنعت بیمه معرفی نمود و پس از تائید صلاحیت وظیفه ارزیابی و تعیین خسارت وارد آمده را بصورت بی طرف و مستقل به ایشان واگذار نمود. این ماموریت با حضور چهره های شاخص و خدمات برجسته به جایگاه جدا نشدنی صنعت بیمه تبدیل گردید و روزبه روز بر اهمیت آن افزود.

به گفته وی اگرچه بیش از ده سال از واگذاری پروانه های فعالیت ارزیابان می گذرد ولیکن تا کنون تعرفه مشخصی برای انجام فعالیت ایشان مشخص نگردیده است و این وظیفه صنفی تنها با همکاری و همدلی اعضای انجمن میسر می گردد.

عضو هیات مدیره شرکت ایرانیان پوشش عنوان داشت: با توجه به استقبال بیمه گذاران پس از آگاهی از حقوقشان در آئین نامه شماره ۸۵ و افزایش درخواستهای همکاری،  عدم وجود تعرفه سبب سردرگمی آنها و شاید آسیب به ارزشهای والای ارزیابان وارد نماید.

این کارشناس ارزیاب خسارت افزود: البته تعرفه های پیشنهادی انجمن در سالهای اول به صورت شاخص هایی خواهد بود که به عنوان میزان از آنها استفاده نمود و برای افراد ناآگاه تعرفه های مصوب انجمن امکان ارجاع و پیگیری حقوقی را میسر می نماید

وی متذکر شد: هرچه تعرفه ها ساده تر و عینی باشد کار با آنها راحتتر و برای سایرین قابلیت پذیرش بیشتری خواهد داشت

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا