اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

کارنامه شرکتهای بیمه در رشته عمر را در سال ۹۸ ببینید(قسمت دوم) / عملکرد شرکتهای بزرگ و کوچک +نمودار

اقتصادناب_صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه خصوصی و خصولتی در نه ماهه نخست سال ۹۸ داده‌های قابل توجهی در مورد عملکرد شرکت‌ها در حوزه بیمه‌های زندگی به تصویر می‌کشد.

به گزارش اقتصادناب به نقل از نشریه بیمه داری نوین با آنکه بیمه عمر یکی از پر طرفدارترین رشته‌های بیمه‌ در سطح جهان به شمار می‌رود در کشور ما سهم این رشته بیمه‌ای نسبت به سایر رشته‌ها در سبد بیمه‌ای شرکت‌های بیمه بسیار کم است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ سهم حق بیمه دریافتی مربوط به بیمه‌های زندگی در اوایل دهه ۹۰ شمسی تنها هشت درصد از کل حق بیمه دریافتی صنعت بیمه  بود این در حالی است که این روند در سال‌های اخیر تا حدودی بهبود یافته و به گونه‌ای که این رقم در سال ۹۷ به حدود ۱۴.۵ درصد رسیده است. به تبع این امر خسارت‌های شناسایی‌شده مربوط به این رشته نیز افزایش یافته به گونه‌ای که از حدود چهار درصد در سال ۹۰ به بیش از هشت درصد در سال ۹۷ افزایش یافته است.

صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه خصوصی و خصولتی در نه ماهه نخست سال ۹۸ داده‌های قابل توجهی در مورد عملکرد شرکت‌ها در حوزه بیمه‌های زندگی  به تصویر می‌کشد. بر این اساس در زمینه جذب حق بیمه در این رشته شرکت بیمه پاسارگاد با اختلاف فاحشی صدرنشین است به گونه‌ای که حق بیمه دریافتی این شرکت در این رشته نسبت به شرکت‌های بیمه کوثر و آسیا که در رتبه‌های بعدی قرار دارند، حدود سه برابر است. نکته قابل توجه در این زمینه آنکه هزینه پرداختی این شرکت در این دوره به هیچ عنوان تناسبی با حق بیمه دریافتی نداشت؛ بنابراین حاشیه سود این رشته برای شرکت بیمه پاسارگاد بسیار بالاست. نکته قابل توجه دیگر در این زمینه آنکه حاشیه سود این عملیات در این رشته برای بیمه آرمان در مدت زمان یادشده منفی بود که این امر در میان همه شرکت‌های بیمه مورد بررسی، بی‌نظیر است. (به دلیل آنکه صورت‌های مالی شرکت بیمه ایران به صورت سالانه منتشر می‌شود از انعکاس آمار مربوط به این شرکت در نمودار مقایسه‌ای میان‌دوره‌ای شرکت‌ها اجتناب شده است.)

در ادامه این گزارش عملکرد شرکت‌های بیمه در زمینه بیمه عمر در سال‌های گذشته به تفکیک هر شرکت مورد بررسی قرار گرفته است. نکته قابل توجه در نتایج این بررسی آنکه شرکت‌هایی که در سالیان اخیر توجه بیشتری به رشته عمر داشتند و تمرکز بیشتری روی آن رشته کرده‌اند به لحاظ سودآوری موفق‌تر بوده‌اند.در قسمت قبل نمودار عملکردی شرکتهای بیمه ایران ، پاسارگاد، آسیا ، کارآفرین، البرز ، ما ، پارسیان ، کوثر و ملت بررسی  در این قسمت نمودار سایر شرکتهای بیمه می آید:







نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا