اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

“وام بیمه تجارت”، خدمتی نو از بیمه تجارت‌نو

اقتصادناب_بیمه تجارت‌نو در ادامه نوآوری‌های خدمات بیمه‌ای خود، این‌بار با مشارکت بانک تجارت و در قالب تسهیلات بانکی بدون بهره و در اقساط بلندمدت، طرح نوی دیگری ارائه کرده است.

به گزارش اقتصادناب طرح “وام بیمه تجارت” در راستای اجرای نقش حمایتی بیمه از سازمان‌ها و صنایع بزرگ و زیرساخت‌های کشور طراحی گردیده، بدیهی است کارخانه‌های تولیدی و صنایع مادر به واسطه نوع و حجم فعالیت خود مورد تهدید مخاطرات متنوع و متعدد و بعضاً بسیار سنگین از نظر مالی قرار دارند، و قاعدتاً تحت پوشش بیمه‌ای قراردادن کلیه ریسک‌ها و مخاطرات این فعالیت‌ها می‌تواند مبالغ قابل توجهی به هزینه‌های سربار و جاری شرکت تحمیل کند. بطوریکه در مواردی مشاهده می‌شود به منظور کاهش حق بیمه و هزینه­‌های مربوط به تهیه بیمه‌نامه جامع که کلیه مسئولیت‌های سازمان را تحت پوشش قرار دهد، برخی از مخاطرات سازمان نادیده گرفته شده و پوشش کاملی خریداری نمی‌شود و یا اساسا بیمه‌نامه مربوط به آن ریسک مغفول واقع می‌گردد.

طبیعتاً در زمان بروز حادثه سازمان ها متحمل جبران خسارت وارده بوده و چندین برابر مبلغ حق بیمه می‌بایست هزینه کنند. یعنی علاوه بر حق بیمه‌ای که پرداخت نموده اند، ولی به دلیل کامل نبودن پوشش‌ها امکان استفاده از بیمه‌نامه را نداشته‌ می‌بایست مبلغ خسارت وارده را نیز جبران کنند. خسارت دیگری که در صنایع بزرگ در زمان بروز حادثه ایجاد می‌شود، توقف خط تولید در طول مدت رفع مشکلات ناشی از بروز حادثه است.

حال آنکه در طرح  “وام بیمه تجارت” بدون دغدغه مبلغ حق بیمه و فشار یکجا به سیستم مالی شرکت، می‌توانند با آسودگی خاطر و با شرایط ویژه ریسک خود را به شرکت “بیمه تجارت‌نو” منتقل کنند.

در این طرح که متناسب با مبلغ حق بیمه سالانه سازمان­‌ها، تا ۱۵۰ میلیارد ریال قابل تعریف می‌باشد؛ حسب توافق صورت گرفته با بانک تجارت معادل مبلغ حق بیمه، تسهیلات بانکی بدون سود و بدون پیش‌ پرداخت و طی اقساط توافقی تا پایان مدت بیمه‌­نامه به حساب بیمه‌گذار منظور می‌گردد. به این ترتیب بیمه‌گذاراز مزایای بیمه‌نامه نقد بهره‌مند می‌شود در حالیکه حق بیمه را بصورت اقساط تسویه می‌کند.

طرح وام بیمه با شرایط جداگانه و تا سقف ۸۰ میلیون ریال و ۱۲ ماه برای بیمه‌نامه‌های متعلق به کارکنان سازمانی نیز قابل ارائه می‌باشد. در طرح وام بیمه کارکنان، گواهی کسر از حقوق سازمانی بعنوان مبنای عمل بیمه قرار گرفته و حتی بیمه‌نامه‌های شخص ثالث اتومبیل که حسب قوانین بیمه مرکزی امکان اقساط محدودی دارند، در طرح وام بیمه به راحتی بدون پیش‌پرداخت و طی ۱۲ ماه بازپرداخت می‌شود.

طرح “وام بیمه تجارت”، راهکار جامعی است که سازمان‌ها و صنایع کشور را تحت پوشش خواهد داشت. بیمه تجارت‌نو با تاکید بر حمایت از تولید ملی و صنایع داخلی کشور طرح “وام بیمه تجارت” را از یک سو و طرح‌های تخفیف ویژه مخصوص صنایع پتروشیمی را از سوی دیگر بعنوان مشوق‌های بهره‌مندی از مزایای طرح “وام بیمه تجارت”، قرار داده است. این طرح فرصت مناسبی برای صاحبان کسب و کار، سازمان‌ها و صنایع فراهم می‌آورد تا مخاطرات فعالیت خود را در شرکت بیمه تجارت‌نو و با پشتوانه بانک تجارت، تحت پوشش و حمایت قرار دهند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا