اجتماعیاخبار روزاخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیروزنامهعلم و فناوریپول وسرمایه

مرحله سوم واکسن کنژوگه در زنجان تزریق می‌شود

اقتصادناب_” معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تزریق مرحله دوم واکسن کنژوگه در زنجان به پایان رسید و طبق برنامه ریزی ها مرحله سوم کارآزمایی بالینی “دوز یادآور” از چهارم تیر امسال در ۲ استان زنجان و یزد آغاز می‌شود. “

دکتر محمد رضا صائینی روز افزود: در مرحله دوم فاز سوم کارآزمایی، واکسن پاستور و کوبا بر سه هزار داوطلب زنجانی جامعه هدف در حالی تزریق شد که تا کنون عارضه جدی ثابت شده ای از تزریق مرحله اول فاز سوم گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: با تزریق دوز دوم در فاز سوم کارآزمایی واکسن پاستور و کوبا بیش از ۹۷ درصد ایمنی‌زایی دارد و از طرفی داوطلبین این واکسن بین ۱۸ تا ۸۰ سال از هر ۲ جنس زن و مرد بودند و اینکه گروههای هدف تا هفت ماه تحت پیگیری و تا پایان فرصت مورد نظر، بیمه خواهند بود.

این مسوول یادآوری کرد: تزریق مرحله‌ سوم واکسن ایرانی _ کوبایی کنژوگه هم که واکسن یادآور است فقط در ۲ استان زنجان و یزد به صورت پایلوت به داوطلبانی که در این طرح شرکت کردند از چهارم تیر امسال آغاز خواهد شد.

به گفته وی، در این کارآزمایی بالینی، ۸۰ درصد داوطلبان واکسن دریافت می‌کنند و ۲۰ درصد افرادی که در این طرح به عنوان گروه شاهد، واکسن نما دریافت کردند، در پایان مطالعه، واکسن مورد تایید دریافت خواهند کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان پیش از این نیز گفته بو : تا کنون با اجرای مرحله کارآزمایی بالینی در مجموع مرحله اول ودوم پنج هزارو ۸۴۰ واکسن کوبایی ایرانی (کنژوگه) به افراد واجد شرایط و منتخب در این استان تزریق شده است.

گفتنی است که سه هزار زنجانی، با نام نویسی در سامانه‌ی پاستور، داوطلب شرکت در این طرح شده بودند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا