اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

تقاضای تاسیس شرکت های بیمه ای افزایش یافته است

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی مطرح کرد؛

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی مطرح کرد؛

تقاضای تاسیس شرکت های بیمه ای افزایش یافته است

مصدق گفت:با توجه به تغییراتی که در اقتصاد کشور طی یک یا دوسال اخر صورت گرفته، تقاضای تاسیس شرکت‌های بیمه‌ای افزایش یافته است.

 

به گزارش اقتصادناب رحیم مصدق, معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۳ شرکت بیمه ای در صنعت بیمه وجود دارد که به صورت مختلط و اختصاصی فعالیت دارند. با توجه به تغییراتی که در اقتصاد کشور طی یک یا دوسال اخر صورت گرفته است, تقاضای تاسیس شرکت های بیمه ای افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۲۰ تقاضا برای تاسیس بیمه مرکزی واصل شده است. تقاضا‌های موجود در بیمه مرکزی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بررسی‌های ما به توان نیروی متخصص شرکت ها، نوآوری‌ها و ورود سرمایه‌های جدید به کشور توجه ویژه‌ای می‌شود. با توجه به تقاضای واصل شده, ۳ تقاضا در شورای عالی بیمه در مرحله بررسی قرار گرفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: هدف بیمه مرکزی, رسیدن به توسعه بیشتر در صنعت بیمه کشور است. اعتقاد داریم ورود فعالان جدید که عمدتا از بخش  خصوصی واقعی هستند, به توسعه  بازار بیمه در کشور, نوآوری و  خدمات جدید به بیمه گذاران در جامعه  منجر می شود.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی تصریح کرد:  ایجاد رقابت در صنعت بیمه  باعث می شود تا ذینفعان صنعت, بیمه گذاران  و زیان دیدگان  در انواع بیمه نامه ها بتوانند از انواع  مزایای رقابت برخوردار شوند. در کنار رقابت بیمه مرکزی نیز  با توجه به ساختار های ایجاد شده و ب استفاده از نرم افزارهای جدید نظارتی بهتر از قبل بر عملکرد صنعت بیمه نظارت داشته باشد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا